گزارش اقتصادنیوز از رویدادهای اقتصادی جهانی در هفته آتی

سردرگمی تحلیلگران بازار طلا/ بازار در انتظار فدرال رزرو

کدخبر: ۴۵۰۹۷۵
اقتصادنیوز: امروز فعالان وال استریت قیمت طلا را نزولی پیش بینی می کنند، زیرا بازارها نگران تصمیمات آتی فدرال رزرو هستند.
سردرگمی تحلیلگران بازار طلا/ بازار در انتظار فدرال رزرو

به گزارش اقتصادنیوز ،طبق نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی می‌کنند که  قیمت طلا  در هفته جاری روند نزولی خود را ادامه دهد.

این هفته معامله‌گران بازار طلا با آمارها مبهم و گاه متناقض مواجه شدند.یکی از مهم‌ترین این اطلاعات، اعلامیه بانک مرکزی کانادا  بود، اطلاعیه‌ای که موجب شد شتاب را از فلز گرانبها دور کرد.

رالی صعودی بیت کوین و اتریوم/ گاوهای شیبا بازگشتند

 


در اکوایران ببینید؛


 

معاملات آتی طلای دسامبر(دی) آخرین بار با 1 درصد کاهش در هفته، با 1778 دلار در هر اونس معامله شد. افزایش ارزش دلار آمریکا فشار فروش طلا را افزایش داد، به ویژه زمانی که این فلز در اوایل هفته به بالاترین سطح 1806 دلار در هر اونس رسید. 

بازارها همچنین مشغول تحلیل کندی شدید رشداقتصادی آمریکا هستند که پیش‌بینی‌ها درباره سه ماهه سوم سال نیز به آن اشاره داشت

نتایج نظرسنجی قیمت طلا کیتکو نشان از آن دارد که از 13 تحلیلگر شرکت کننده در وال استریت، 53.8 درصد قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می کنند. 30.8 درصد دیگر این قیمت را بدون تغییر ارزیابی کرده و تنها 15.4 درصد آن را صعودی عنوان کرده اند.

با این حال سرمایه‌گذاران خرد نسبت به آینده  خوشبین‌تر هستند. از 745 سرمایه گذار خرد شرکت کننده در این نظرخواهی، 60.5 درصد قیمت های هفته آینده را صعودی دانسته وتنها  22.5 درصد این روند را نزولی پیش بینی کرده‌اند.

photo_2021-10-30_12-20-05

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، نیزبه کیتکو نیوز گفت:طلا در روزهای اخیر بالاترین محدوده  خود را آزموده است با این حال در آخر هفته به پایین ترین سطح هفت روزه رسید. روند صعودی ماه اکتبر(مهر) به نظر تمام شده است. هدف اولیه هفته آینده 1768 دلار و سپس 1757 دلار خواهد بود.

افزایش شاخص دلار آمریکا دلیل مهمی است که بسیاری از  تحلیلگران روند نزولی طلا در کوتاه مدت را با آن تحلیل می‌کنند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار مدیریت ثروت SIA نیز معتقد است: من نسبت به دلار آمریکا در هفته آینده خوشبین هستم. با افزایش فشارهای تورمی، فکر می کنم فدرال رزرو باید در نشست هفته آینده خود لحن مقتدرانه‌تری اتخاذ کند و یا به طور کامل از کاهش خرید دارایی خبر دهد.

انتشار گزارش فدرال رزرو در چهارشنبه این هفته و همچنین اعلام آمار اشتغال در آمریکا در روز جمعه از مهم‌ترین رویدادهای هفته به‌شمار می‌روند. رویدادهایی که می‌توانند تحولات بازار در هفته‌های آتی را قابل پیش‌بینی‌تر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید