واکنش بازار طلا به انتصاب مجدد جروم پائول

قیمت بیت کوین ریزش کرد /2 عامل افت قیمت طلا

کدخبر: ۴۵۶۵۹۳
اقتصادنیوز: انتصاب مجدد جروم پائول به ریاست فدرال از عدم اطمینان حاکم بر بازار کاست و موجب شد قیمت طلا مرز حساس 1835 دلار را از دست دهد، اما وزیرخزانه‌داری همچنان در مورد لزوم افزایش سقف بدهی دولت هشدار می‌دهد.
قیمت بیت کوین ریزش کرد /2 عامل افت قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند و مرز 1835 دلار را از دست داد.

بازار طلا روز گذشته منتظر تصمیم بایدن در مورد انتصاب رئیس جدید فدرال رزرو بود و تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که رئیس این بانک عوض شود، قیمت طلا تا 1900 دلار نیز بالا خواهد رفت، اما این اتفاق نیفتاد.

طوفان 3 رمزارز در هفته سقوط بازار ارزهای دیجیتال!

بنا به تصمیم رئیس جمهور آمریکا جروم پائول 4 سال دیگر، رئیس فدرال رزرو باقی خواهد ماند. قیمت طلا به این امر واکنش منفی نشان داد و کاهش یافت.  

شاخص دلار به دنبال انتشار این خبر تقویت شد و این مسئله نیز به افت قیمت طلا کمک کرد(البته تغییرات شاخص دلار در ساعت 12 و 19 دقیقه عصر امروز منفی بود).

عامل دیگری که احتمالا در افت قیمت طلا تاثیرگذار بود به اظهار نظر برخی مقامات فدرال در مورد تسریع کاهش خرید دارایی و احتمال افزایش نرخ بهره قبل از پایان سال 2022 مربوط می‌شود. به هر روی انتصاب مجدد جروم پائول قدری از عدم اطمینان حاکم بر بازار کاست و قیمت طلا را نزولی کرد، اما وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنان در مورد لزوم افزایش سقف بدهی دولت هشدار می‌دهد و معتقد است اگر سقف بدهی دولت افزایش پیدا نکند، احتمال دارد یک دوره رکودی پیش رو باشد.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین ظهر امروز نیز مسیر نزولی را دنبال می‌کرد. قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 25 دقیقه عصر به وقت ایران روی 56 هزار و 224 دلار قرار داشت و سرمایه آن به 1.06 تریلیون دلار افت کرده بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 6.4 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم ظهر امروز روی 4 هزار و 130 دلار قرار داشت و بازدهی 24 ساعته و 7 روزه آن منفی بود. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 488 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 6.6 درصد گزارش می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید