ترس رمز‌ارزها از فدرال‌رزرو ریخت!

طلا بالای 1800 دلار باقی ماند

کدخبر: ۴۶۸۵۷۷
اقتصادنیوز: رئیس فدرال رزرو در اظهارات خود، خبر جدیدی نداد و همان موضع دوسویه قبلی را گرفت، این مسئله باعث شد، بازار ارزهای دیجیتال که از انقباض پولی فدرال رزرو می‌ترسید، واکنش مثبت نشان دهد.
طلا بالای 1800 دلار باقی ماند

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی بعد از عملکرد منفی روزهای پایانی هفته گذشته و از دست دادن مرز 1800 دلار، در معاملات روز دوشنبه رشد کرد و به بالای مرز 1800 دلار بازگشت. قیمت طلا روز گذشته تا حوالی 1825 دلار بالا رفت و در نهایت روی 1822 دلار استاد. قیمت طلا در ساعت 13 و 7 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1816 دلار گزارش می‌شد.

آیا موضع فدرال رزو تغییر کرده است؟

رئیس فدرال رزرو در آخرین اظهارات خود اعتراف کرد که سطح تورم بسیار بالاتر از هدف‌گذاری قرار گرفته است، سخنان وی علاوه بر این نشان می‌داد که فدرال رزور قصد ندارد در انقباض پولی بی‌محابا عمل کند. در واقع فدرال رزرو سعی دارد هر دو طرف را حفظ کند. از یک طرف قصد کنترل تورم را دارد و از طرف دیگر، می‌داند بستن اقتصاد باعث می‌شود آمریکا از هدف اشتغال کامل فاصله بگیرد و فرایند رشد اقتصادی با اختلال موجه شود.

طلا و دلار

فدرال رزرو ماه‌ها سعی داشت بگوید که تورم گذراست، اما الان سعی دارد به مردم اعلام کند که یک دوره گذار برای عبور از تورم در پیش است و ممکن است، شرایط اقتصادی در این دوره مقداری سخت شود. جروم پائول می‌گوید افزایش نرخ بهره نباید تاثیر منفی بر اشتغال داشته باشد، اما فعالان اقتصادی نسبت به تنگنایی که فدرال رزرو در آن گرفتار شده آگاه هستند و برآوردهای خود را بر همین اساس انجام می‌دهند.

قیمت بیت کوین افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 9 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 42 هزار 761 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 811 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 3.8 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته رشد کرد و روی 3 هزار و 252 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم 388 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 5.4 درصد گزارش می‌شد.

همراه با قیمت بیت کوین قیمت اکثر ارزهای دیجیتال مهم رشد کرد. تحلیل‌گران معتقدند بازدهی مثبت بازار ارزهای دیجیتال با اظهارات رئیس فدرال رزرو ارتباط داشت. بر این اساس بازار ارزهای دیجیتال به نوعی از انقباض پولی فدرال رزرو می‌ترسید و تحت فشار بود، اما اظهارات جروم پائول، اینکه حرف جدید مهمی نزد و به نوعی یک موضع دوسویه گرفت، باعث شد، ارزهای دیجیتال واکنش مثبت نشان دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک