گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه ؛

عقبگرد سکه از کانال ۴۱ میلیون؟/ این مرز مقاومت برای بازار سکه مهم است/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۹ خرداد ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۵۰۰۶۷
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه در محدوده ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد و در معاملات پشت خطی شب گذشته در مرز ۴۱ میلیون تومان نوسان داد. فنی‌های بازار می‌گویند مقاومت مهم سکه مرز ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و تا زمانی که زیر این نرخ باشد بازار سکه می‌تواند به سمت حمایت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.
عقبگرد سکه از کانال ۴۱ میلیون؟/ این مرز مقاومت برای بازار سکه مهم است/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۹ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش اقتتصادنیوز، به دنبال نوسانات افزایشی قیمت دلار و درهم در معاملات نقدی روز گذشته سکه بازان هم از لاک احتیاط خارج شدند و قیمت سکه امامی در همان ساعات اولیه فعالیت کاری روز سه‌شنبه به سمت کانال ۴۱ میلیون تومان خیز برداشت و در نهایت با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد.

از سوی دیگر به عقیده برخی از معامله گران ، بازار‌های ارز و طلا با کف قیمتی برخورد کرده و اکنون نرخ‌ها در حال تعدیل است. در این میان بازگشایی بازار طلا و بازگشت خریداران به این بازار را نیز می‌توان به عنوان یک عامل افزایشی در نرخ ارز و طلای روز‌های اخیر معرفی کرد. 

 همچنین برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند که تنها ریسک سیاسی موجود در بازار مسئله نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اعلام مواضع اعضای این شورا نسبت به وضعیت پرونده هسته‌ای ایران است. به عقیده این دسته ادعاهایی که از سوی رسانه‌ها درباره این نشست مخابره می‌شود در انتظارات معامله‌گران اثرگذار است.

 در همین رابطه روز گذشته یک خبر درباره تحولات جدید در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی مورد توجه بازار قرار گرفت که در آن از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده تا تعلیق مذاکرات و اختلافات در شورای حکام نوشته شده است.

 بااین‌حال عده‌ای دیگر باور دارند که این امر در حال حاضر نمی‌تواند سیگنال جریان‌سازی برای بازار ارز محسوب شود در نتیجه ریسک سیاسی قابل‌توجهی در بازار وجود ندارد.

 در پشت خط سه‌شنبه‌شب سکه امامی نوسان کاهشی را ثبت کرد و در مرز ۴۱ میلیون تومان به فروش رسید. فنی‌های بازار می‌گویند مقاومت مهم سکه مرز ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و تا زمانی که زیر این نرخ باشد بازار سکه می‌تواند به سمت حمایت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. برخی هم معتقدند بعد از این، بالای موج بعدی نزول شروع می‌شود؛ البته اگر خبر منفی خاصی در بازار نباشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی