خریداران به بازار برگشته‌اند؟

مناطق گرم بازار مسکن در اولین ماه زمستان پایتخت

کدخبر: ۳۸۹۰۹۲
اقتصادنیوز : مناطق ۲۱ ،۶ و ۸ ، سه منطقه‌ای در تهران هستند که در دی ماه 1399 بیشترین افزایش معاملات واحد مسکونی را نسبت به ماه پیش از آن تجربه کردند.
مناطق گرم بازار مسکن در اولین ماه زمستان پایتخت

 به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای ارائه شده از میزان خرید و فروش ملک در دی ماه امسال  نشان می دهد ،تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل ۳۷.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل۶۷.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد .

در این ماه  متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۹ هزار تومان بود که  نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد .

80000

برگشت خریداران به بازار مسکن

کاهش چشمگیر معاملات مسکن از آبان ماه آغاز شد در این ماه بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی میزان خرید و فروش ملک افت ۴۸.۴ درصدی داشت .

این روند در آذرماه نیز ادامه پیدا کرد و اگر در آبان ماه تنها ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرید و فروش شده بود در آخرین ماه پاییز تنها  ۲ هزار و۵۵۵ معامله مسکن ثبت شد اما این روند در دی ماه ادامه پیدا نکرد و بازار زمستانی مسکن کمی گرم شد.تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل۳۷.۶ درصد افزایش داشت.

هرچند آمارها نشان از رشد خرید و فروش مسکن می دهد اما هنوز میزان معاملات مسکن به آبان ماه نرسیده است ماهی که اولین ریزش قابل توجه  معاملات مسکن در آن ماه به ثبت رسید .

قیمت آپارتمان در پایتخت/ بازار مسکن در تهران / برج میلاد

رکورد داران بیشترین معاملات مسکن

در دی ماه  منطقه ۲۱ با ثبت ۷۰ معامله بیشترین رشد معاملات را داشت  در این منطقه در ماه گذشته (آذر)تنها ۴۰ معامله ثبت شده بود.منطقه ۶ نیز باثبت ۱۴۹ معامله در دی ماه نسبت به ماه گذشته رشد قابل توجهی داشت و رکورد ۶۳.۷۴ درصد را ثبت کرد. در این‌منطقه در آذر ماه ۹۱ معامله انجام شده بود.در دی ماه ۱۰ منطقه کم تر از متوسط رشد معاملات ۳۷.۵۷ درصد رشد معاملات داشته و ۱۲ منطقه هم بیش از این رقم رشد معاملات را تجربه کردند.

6000

شمالی ترین و جنوبی ترین منطقه کم مشتری شدند

 در دی ماه امسال منطقه ۲۰ که در جنوبی ترین منطقه تهران واقع است  با ثبت ۶۶ معامله مسکن مشابهه آذر ماه هیچ تغییری در میزان معاملات انجام نشد.

منطقه دومی که کم ترین رشد معاملات را تجربه کرد  منطقه یک  با افزایش ۱۵.۴۳ درصدی است. در این منطقه در دی ماه ۱۸۷ معامله ثبت شد .این رقم در آذر ماه ۱۶۲ معامله بود.

مناطق ۱۵ با ۱۹۲ معامله مسکن،منطقه ۱۱با ۱۶۲ معامله،منطقه ۱۰ با ۲۶۰ معامله ،منطقه ۳ با ۱۴۳ معامله ،منطقه ۹ با ۷۲ معامله مسکن ،منطقه ۷ با ۱۹۳ معامله مسکن و منطقه ۱۷ با ۱۰۴ معامله مسکن در لیست کم ترین رشد معاملات قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید :

دو پیش‌بینی از بازار مسکن تا پایان سال  


منطقه ۵ که بالاترین سهم از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده در دی ماه در لیست ۱۰ منطقه قرار گرفت که کمترین رشد معاملات مسکن را داشتند در منطقه در آذر ماه ۳۲۴ معامله ثبت شده بود که این رقم در دی به ۳۹۷ معامله رسید و رشد ۲۲.۵۳ درصدی را تجربه کرد.

مناطق ۱۸ ،۱۶،۱۹،۲۲،۲،۱۳،۱۴،۴،۱۲،۸،۶و ۲۱ دوازده منطقه هستند که در نخستین ماه زمستان باز مسکن در آن رونق داشت.بررسی پراکندگی مناطقی که رشد معاملات داشتند نشان می دهد مناطق شمالی ،جنوبی ،مرکزی و شرقی تهران  همه سهمی از افزایش معملات مسکن داشته اند.

70000

 سهم مناطق از خرید و فروش های زمستانه

به گزارش اقتصادنیوز ،از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه پنج با سهم ۱۱.۳ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه  نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین منطقه چهار با سهم ۸.۹ و منطقه دو با سهم ۷.۷ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 در مجموع ۶۸.۲ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در دی ماه سال ۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر یعنی مناطق ۵ ،۴،۲،۱۰،۱۴،۷،۱۵،۸،۱و ۱۱ بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده۳۱.۸ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید