آژانس فدرال مسکن آمریکا؛

رشد قیمت مسکن رکورد زد!

کدخبر: ۴۲۸۲۰۶
طبق اعلام آژانس فدرال مسکن آمریکا، در سراسر این کشور متوسط قیمت مسکن در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۲۳.۴ درصد افزایش یافته است.
رشد قیمت مسکن رکورد زد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاکس بیزینس، به دنبال کاهش شدید در بخش عرضه مسکن، متوسط رشد قیمت خانه ها در بزرگ ترین اقتصاد جهان در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در طول ۱۵ سال اخیر رسیده است. در بازه زمانی ۱۲ ماهه، رشد قیمت مسکن در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا ۲۳.۴ درصد اندازه گیری شده که این رقم نسبت به بازه مشابه به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است.  

 

بنا به روایت ایسنا، متوسط قیمت مسکن در آمریکا طی بازه زمانی فوق ۳۶۳ هزار دلار بوده که این رقم برای مناطق غربی ۵۰۷ هزار دلار، غرب میانه ۲۷۸ هزار و ۷۰۰ دلار، جنوب ۳۱۱ هزار و ۶۰۰ دلار و شمال شرقی ۴۱۲ هزار و ۸۰۰ دلار بوده است.  

از ۲۰  شهر بزرگ آمریکا متوسط قیمت مسکن در ۱۹ شهر به نسبت ماه قبل افزایش پیدا کرده است. شهر فونیکس در ایالت آریزونا رکورددار افزایش قیمت در این بازه بوده است تا جایی که رشد ۱۵.۸ درصدی قیمت مسکن در این شهر در یک سال اخیر به ثبت رسیده است. شهر سیاتل در واشنگتن با ۱۴.۳ درصد افزایش و سن دیگو در کالیفرنیا با رشد ۱۴.۲ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.  

کریگ لازارا- مدیر اجرایی در موسسهاس اند پی دی جی آی- گفت: اثر کرونا بر روی بخش مسکن کاملا محسوس باقی مانده است و خریداران با انگیزه بیشتری به دنبال خرید خانه هستند در حالی که عرضه مسکن به دلیل مشکلات مواد اولیه کاهش یافته است.  

این افزایش قیمت در حالی رخ می دهد که فروش خانه ها در این کشور کاهش یافته است. داده های منتشره نشان می دهند که در ماه ژوئن ۵.۹۳ میلیون واحد مسکن در این کشور معامله شده اند که نسبت به ماه قبل ۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود کاهش کلی خانه های معامله شده میزان فروش خانه های جدید نسبت به ماه قبل ۳.۷ درصد افزایش داشته است.  

 افزایش تقاضا برای دریافت وام مسکن باعث شده است تا نرخ بهره اوراق رهنی ۳۰ ساله مسکن به رقم ۳.۲ درصد برسد.  

طبق اعلام آژانس فدرال مسکن آمریکا، در سراسر این کشور متوسط قیمت مسکن در ماه ژوئن به بالای ۳۳۶ هزار دلار رسیده است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید