پیش بینی بازارها 10 آبان 1400

بمب شگفتی‌ساز ارزهای دیجیتالی/خودرو به دلار گره خورد

کدخبر: ۴۵۱۴۱۳
اقتصادنیوز: عاملی اصلی تغییرات در بازارها همچنان به تغییرات دلار گره خورده است.
بمب شگفتی‌ساز ارزهای دیجیتالی/خودرو به دلار گره خورد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز درحالی در ابتدای معاملات روز یکشنبه تا حدی متاثر از اخبار برجامی افت کرد که دوباره روندی افزایشی به خود گرفت. به نظر می رسد بازار ارز متاثر از مذاکرات وین و منطقه ای (مذاکره با عربستان) همچنان شرایط را پایدار نمی داند، از این منظر خریداران وباره دست به کار شدند و میل به افزایش دارند. البته معاملات روز دوشنبه ممکن است در محدوده نوسانی محدود دنبال شود.

بازار سهام: فشار سمت عرضه

بازار سهام همچنان از اهرم تحریک کننده بازار ارز بی نصیب است. در روز یکشنبه بازار سهام شاهد بیشترین فشار در سمت فروشندگان بود و این درحالی است که به نظر می رسد این روند فعلا دنبال شود. هر چند که در این میان ممکن است از فشارهای سمت عرضه کاسته شود. خریداران فعلا در شرایطی نیستند که دوباره با تحریک سمت تقاضا، شاخص را به پیش ببرند. اگرچه معاملات روز دوشنبه بازار سهام متاثر از جلسه فعالان بورسی در باب همایون (ساختمان وزارت اقتصاد) خواهد بود.

جلسه ای که با توجه به جلسه روز یکشنبه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با معدنی ها و فولادی ها میتواند در صورت مسیردهی صحیح سیاست گذاری اثرگذاری معناداری به همراه داشته باشد.

بازار خودرو: عاملی اصلی تغییرات

رصد بازار خودرو هم نشان از آن دارد که با نوسان اندک قیمت دلار بازار خودرو در روز یکشنبه به طور کامل متوقف شد. عامل اصلی تغییرات قیمتی در بازار خودرو فعلا به نوسانات نرخ ارز و بازار دلار گره خورده است.

از این حیث بیشتر معامله گران به دقت بازار ارز را رصد می کنند. برخی گزارش های تحلیلی حکایت از این دارد که ارزش بازار سهام خودروسازان در دو ماه اخیر با افت 60 هزار میلیارد تومانی روبه رو شده است.

بازار مسکن: سقوط قیمت ها

در بازار مسکن همچنان گزارش مربوط به سقوط قیمت مسکن در مهرماه زیر دره بین فعالان این حوزه قرار دارد. بازار مسکن در شرایط رکودی به سر می برد و به نظر با توجهه به تمهیدات دولت به زودی شاهد تغییراتی در مسیر حرکت بازار مسکن خواهیم بود.

بازار ارز دیجیتال: احتمال اوج گیری

در مورد بازار ارزهای دیجیتال به نظر برنامه دولت استرالیا برای تعیین قواعد و قوانین بازار ارز دیحیتال ها میتواند بمب شگفتی ساز در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید