پیش بینی بازارها 24 آبان 1400؛

الاکلنگ رمز ارزها /نه خودرو می فروشند، نه می خرند

کدخبر: ۴۵۴۵۷۵
اقتصادنیوز: بازار خودرو در شرایطی به سر می برد نه کسی می فروشد و نه کسی می خرد. قیمت دلار در بازار تغییر خاصی نداشت اما وضعیت همچنان ناپایدار است.
الاکلنگ رمز ارزها /نه خودرو می فروشند، نه می خرند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه در بازار ارز ، قیمت دلار تغییری نکرد و معاملات در همان محدوده روزهای قبل دنبال شد. با انتشار خبرهای مربوط به آزادسازی پول های بلوکه شده به میزان 3 میلیارد دلار فعلا بازار سیگنال های مثبتی دریافت کرده اما هنوز وضعیت ناپایدار است و متاثر از هر رویداد سیستماتیک ممکن است قیمت دلار از محدوده کانال 28 هزار تومان خود را به کانال بالاتر برساند.

بازار سهام: توجه به بازارهای همسو

در بازار سهام، شاخص بورس اگرچه در روز یکشنبه با قطع مسیر نزولی، سبزرنگ شد اما با اهرمهای اثرگذار و برآیند نیروهای درونی، احتمال دارد شاخص در همان مسیر به رشد خود ادامه دهد. بازار سهام متاثر از بازارهای همسو همچون بازار اوراق و نرخ سود بین بانکی هم قرار خواهد گرفت. اگرچه قرار است از روزهای آینده فروش اوراق دولتی در دستورکار قرار گیرد اما بر مبنای گزارش بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی رکوردزنی 8 ماهه خود را تداوم بخشیده و به بالاترین سطح خود در این مدت رسید. بررسی ها نشان از روند صعودی سایر نرخ سودها در بازارهای مالی بوده است. معاملات سهام در روز دوشنبه میتواند مسیر رشد را ادامه دهد اما رفتار بورس بازان ممکن است از بازارهای همسو مسیر شاخص را تغییر دهد.

بازار مسکن: جلسه شورای عالی مسکن در این هفته

بازار مسکن فعلا تغییر خاصی نکرده و نشانه ای مبنی بر تحرکات در بازار دیده نمی شود. تازه ترین وضعیت بازار مسکن هم نشان می دهد که روند معاملات با سیر کاهشی در قیمت و حجم روبه رو بوده است.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین اظهارنظر گفته است، آخر هفته جاری جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور برگزار ‌شود و در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از برگزاری این جلسه امروز (دوشنبه 24 آبان) خبر داده بود.

بازار خودرو: نه کسی می خرد و نه کسی می فروشد

در بازار خودرو اگرچه متاثر از رشد نرخ دلار قیمت ها با تحرکات اندکی دنبال شد. قیمت برخی از محصولات سایپا همچون تیبا افزایشی بود اما در برخی از محصولات هم قیمت خودرو تغییری نکرد.

در مجموع با احتمال موافقت با تصمیم خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت (تاکید رئیس جمهور بر بررسی تصمیم افزایش قیمت خودروسازان در ستاد تنظیم بازار) از شرایط التهابی کاسته شد. انتشار برخی خبرها مبنی بر محدودیت سوریه در صادرات خودروهای ایرانی به این کشور، هم اثر روانی خود را روی بازارها گذاشته است.

در مجموع بازار تغییر خاصی نداشت و احتمال دارد در صورت رشد پلکانی دلار، تکانه های مثبت را در بازار خودرو نیز مشاهده کنیم. البته در روز یکشنبه به دلیل عدم کشش بازار و با وجود عوامل اثرگذار، قیمت خودرو تغییری نکرد.

بازار ارز دیجیتال: الاکلنگ رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال ، بیت کوین پایین آمد؛ دوج کوین صعودی شد؛ در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. همچنین خبر مهمی که می توان آن را سیگنالی مهم برای صعود بیت کوین تلقی کرد به‌روزرسانی تپروت شبکه بیت کوین است.

پس از آنکه خریداران نتوانستند قیمت بیت کوین را در سطح اوج تاریخی این هفته (۶۹۰۰۰دلار) حفظ کنند، و قیمت این ارز تا ۶۲هزار دلار پایین آمد اما پس از آن دوباره خود را بازیابی کرد و تا کانال ۶۵ هزار دلاری هم صعود کرد. در خبر مهم دیگری البته، صرافی جمینای (Gemini) اعلام کرد: شیبا اینو را روز جمعه به بازار خود اضافه کرده است. این صرافی اعتقاد دارد اضافه‌شدن این میم کوین به فهرست معاملاتی آن برای کاربرانش ارزشمند است

 

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید