پیش بینی بازارها 18 آبان 1400

روخوانی بازارها از دلار /خبر مهم برای مَسکن

کدخبر: ۴۵۳۲۵۷
اقتصادنیوز: درحالی که دلار سیگنال جدیدی به بازار ها داده است که روز گذشته خبر مهمی در حوزه مسکن منتشر شد.
روخوانی بازارها از دلار /خبر مهم برای مَسکن

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار ارز قیمت دلار درحالی بالای 28 هزار تومان قرار گرفت که مشاهدات میدانی نشان می دهد که برای دلار 28 هزار تومان خریداری وجود ندارد. سکه هم به تناسب رشد قیمت دلار در سطح 12.200 میلیون تومان قرار گرفت.

از جمله دلایل رشد قیمت دلار صحبت های مطرح شده در خصوص برجام است که فروشندگان با توجه به صحبت های اخیر خطیب زاده درباره شروط ایران برای بازگشت امریکا به برجام همچنان در تردیدند و خریداران همچنان در وضعیت بهتری قرار دارند. معاملات روز سه شنبه دلار علاوه بر اینکه یک سیگنال قوی به بازارها از جمله بازار سهام و خودرو خواهد داد، خود نیز احتمالا در روز سه شنبه دوباره شاهد تحرکات مثبت دیگری باشد.

بازار ارز متاثر از اخبار سیاسی، با رفتار هیجانی شاهد شکسته شدن سطوح بالای قیمتی برای دلارست. البته برای دلار

بازار سهام: بخت و اقبال خریداران

 در بازار سهام، بورس بازان احتمالا در روز سه شنبه از دلار سیگنال قوی خرید در سهم های دلاری دریافت می کنند و به تبع آن سهام تورمی (ریالی) در پشت سر تقاضا قرارخواهند گرفت. معاملات بورس و فرابورس در روز سه شنبه این بار شاهد تقابل دیدنی عرضه و تقاضا خواهد بود و این بار هم به مانند دوشنبه بخت و یار با خریداران است. باید منتظر ماند و دید.

بازار خودرو: خریدارای نیست

در بازار خودرو هم احتمالا معاملات سه شنبه در تابعی از دلار 28 هزار تومانی دوباره تحرکات سه روز قبل را ادامه میدهد. بازار خودرو در یک هفته جاری شاهد تکانه های مثبت ادامه دار قیمتی بوده است. قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو روز دوشنبه برای سومین روز متوالی هفته با رشد قیمت مواجه شدند.

درحالی که انتظار خودروسازان برای افزایش قیمت معمول و مشهود است که کاهش عرضه عامل اصلی افزایش قیمت در بازار خودرو عنوان شده است. با این وصف با وجود افزایش قیمت ها، فعلا خریداری در بازار وجود ندارد. خودروسازان از همین حیث معتقدند تا تعادل دوباره به بازار برنگردد، انتظار متناسب شدن قیمت ها بعید است.

در بازار خودرو فعلا همچنان بحث بر سر برنامه های جدی وزارت صمت برای بهبود صنعت خودرو و تغییرات سمت عرضه از هفته آینده هستند که می تواند قیمت ها را دستخوش تغییر قرار دهد.

بازار مسکن: خبر مهم

در بازار مسکن به دلیل نوع بازار ساخت و ساز و فروش ملک و دامنه حجم بزرگی از نقدینگی، فعلا رویدادی خاصی که حکایت از بازگشت تعادل به عرضه و تقاضا برای خروج از رکود وضع شود، رخ نداده است.

تنها در مهمترین خبر، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تصویب رقم تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانیِ طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

ارز دیجیتال: رشد خیره کننده

در بازار ارز دیجیتال، در روزی که اتریوم موفق به ثبت رکورد جدید شد، بیت کوین نیز در عرض چند ساعت جهش خیره کننده ای را رقم زد و بیش از 4 هزار واحد رشد کرد. تحلیل‌گران علت اصلی رشد قیمت این دو ارز دیجیتال مهم را ترس از فشارهای تورمی عنوان کرده اند. در حال حاضر رمزارزها نیز در کنار طلا می‌توانند مانند موانع تورمی عمل کنند و رشد قیمت اخیر قیمت این دو ارز دیجیتال را با فشارهای تورمی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است مرتبط می‌دانند.

 

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید