پیش بینی بازار ها در 15 آذر 1400

بازار خودرو قفل شد /دو رکورد جدید در بازار مسکن

کدخبر: ۴۵۹۶۱۱
اقتصادنیوز: اگرچه دلار این روزها بسیاری از بازارها را در موقعیت انتظار و سردرگمی قرار داده اما بازار سهام در شرایط متعادلی به سر م یبرد.
بازار خودرو قفل شد /دو رکورد جدید در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان متاثر از شوک قیمت دلار به سر می برند؛ بازار خودرو فعلا خریدار و فروشنده ای ندارد و در رکود به سر می برد. دو رکورد جدید در بازار مسکن به ثبت رسیده و بازار سهام در شرایط متعادلی به سر می برد. رمز ارزها هم دوباره جان گرفتند و بازگشتند.

سود گیری در بازار دلار /پیش بینی قیمت دلار از مسیر درهم

بازار ارز | قیمت دلار روبه جلو

قیمت دلار در بازار ارز در روز یکشنبه با تحرکات روبه جلو به 30.5 هزار تومان هم رسید اما در همین نقطه به حرکت روبه جلو پایان داد. دلار متاثر از تداوم واکنش ها به گفت وگوهای وین که نشان از افزایش و شکاف اختلافات میان طرفین معاهده برجام است، قیمت دلار در کانال بالای 30 هزار تومان در جریان است. به نظر می رسد تحرکات بازار ارز همچنان روبه جلو اما آرام باشد. 

بازار سهام | در شرایط متعادل

در بازار سهام، عرضه و تقاضا در شرایط متعادلی به سر می برند. در این میان اما خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام تداوم دارد و توان سرانه فروش حقیقی ها به نفع فروشندگان است. عملکرد نیروهای درونی بازار سهام با توجه به ارزش پایین معاملات خرد به نفع سمت عرضه است اما شاخص سازها ممکن است در سمت تقاضا شاهد تحرکاتی باشند، چرا که تقاضاهای خرد فعلا در شرایط بی اعتمادی و تردید تمایلی به حضور مجدد در بازار ندارند. 

بازار خودرو | رکود در معاملات خودرو 

درحالی که رشد قیمت دلار تداوم دارد و قیمت ها در بازار خودرو تابعی از قیمت دلار است، اما بازار خودرو روز گذشته در بیشتر محصولات تغییر قیمت نداشت. البته قیمت خودرو در چند روز گذشته همزمان با افزایش قیمت دلار افزایش داشت به طوریکه بسیاری از محصولات پرتیراژ افزایش قیمت میلیونی داشتند اما به گفته فعالان بازار خودرویی، فعلا نه خریدی و نه فروشی صورت نمی گیرد و همین معاملات بازار را در شرایط رکودی قرار داده است.

روز گذشته همچنین در خبری، هادی طحان‌نظیف سخنگو و عضو شورای نگهبان در توییتی از ارجاع طرح ساماندهی صنعت خودرو به مجلس بابت مخالفت هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

بازار مسکن | دو رکورد جدید در مسکن

مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرد: عدد شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران در آبان۱۴۰۰، بر اساس ماه پایه فروردین ۱۳۹۵ به عدد ۸.۷۷۴ رسید که نسبت به ماه قبل (۷۷۸.۶)، ۰.۵ درصد کاهش داشت. بدین ترتیب بازار مسکن دو رکورد جدید امیدوار کننده در آبان ماه به ثبت رساند. رکورد پایین ترین نرخ تورم پس از ۴۶ ماه و پرفروش ترین ماه سال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، دو رکورد این بازار در آبانماه است.

بازار ارز دیجیتال | بازگشت امیدوارکننده

بازار ارزهای دیجیتال ، اکنون وارد ریکاوری شده و به مدار صعود بازگشته است. بیت کوین که پیش از این به کانال 59 هزار دلاری رسیده بود، با سقوط سنگین 16 هزار دلاری به 42 هزار دلار رسید ، اما پس از آن تا حدودی تغییر رویه داد و به محدوده 47 هزار دلار برگشت و سپس به تراز 49 هزار دلار رسید.در روز بازگشت قدرتمند ارزهای دیجیتال به مدار صعودی ، رمزارز ترا (لونا) با جهش خیره کننده 44 درصدی شگفتی ساز بازار دیروز بود؛ لونا با سبقت از دوج کوین به رتبه نهم بازار صعود کرد.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید