پیش بینی بازارهای 10 آذر 1400

بازار خودرو همچنان بلاتکلیف /اجاره مسکن کولاک کرد

کدخبر: ۴۵۸۴۳۳
اقتصادنیوز: نتایج اولیه از دور نخست مذاکرات جدید برجامی وین در روز چهارشنبه اعلام می شود و بازارها گرای متفاوتی خواهند گرفت.
بازار خودرو همچنان بلاتکلیف /اجاره مسکن کولاک کرد

به گزارش اقتصادنیوز  ، معاملات بازار ارز در روز سه شنبه با چند گام به عقب دنبال شد اما در پایان معاملات دوباره یک حرکت روبه جلو داشت تا قیمت دلار در نقطه 29.2 هزار تومان بایستد. معاملات روز چهارشنبه در بازار ارز میتواند با گرای مذاکرات برجامی وین دنبال شود و همین مهم می تواند در رفتار معامله گران اثر معناداری بگذارد.

هر چند گمانه زنی ها در این خصوص متفاوت است اما معامله گران اخبار مربوط به نتایج اولیه کارگروه مذاکرات برجامی وین را به دقت رصد می کنند.

بازار سهام | شانس برابر عرضه و تقاضا

در بازار سهام در 4 روز گذشته کاری معاملات در یک دامنه نوسان و محدود با شرایط برابر عرضه و تقاضا دنبال شد. اکنون با توجه به نیروی درونی بازار و مختصات فعلی بازار احتمال می رود که روز چهارشنبه نیز الگوی بازار با همان نوسان محدود دنبال شود. با توجه به شانس برابر عرضه و تقاضا در تعیین خط حرکتی شاخص، احتمال اینکه روز چهارشنبه دوباره بازار همان رفتار را تکرار کند، بالاست.

بازار خودرو | در شرایط انتظار و بلاتکلیف

در معاملات روز سه شنبه قیمت خودرو متاثر از بازگشت دلار و مذاکرات برجامی وین در شرایط نامعلوم سردرگمی به سر برد و قیمت بسیاری از محصولات خودروسازان بدون تغییر بود، هر چند که در بسیاری از پرتیراژ ها هم قیمت ها با شرایط نزولی دنبال شد. با این وصف معاملات روز چهارشنبه با همان شرایط انتظار و بلاتکلیف در بازار خودرو دنبال می شود. 

بازار مسکن |  افزایش اجاره بها

آمار‌های ارائه شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب رشد ۵۱.۶ و ۵۴.۹ درصد را نشان می‌دهد. شاخص رشد سالیانه اجاره بها در کل کشور به ۵۵ درصد رسید. پس از ثبات نسبی قیمت مسکن که از ابتدای سال جاری محقق شد، اجاره‌بها روند صعودی به خود گرفت. از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی گفته است که واحدهای نهضت تولید ملی مسکن در زمین های وقفی ساخته می شوند. 

بازار ارز دیجیتال | ریزش قیمت بیت کوین

شیبا اینو روز گذشته با رشد خیره کننده 32 درصدی به 0.000051 دلار رسید. شیبا اکنون از اوالانچ پیشی گرفت و به رتبه یازدهم بازار رسید و در تلاش است رقیب جدی خود یعنی دوج کوین را هم پشت سر بگذارد.

دیروز بیت کوین به زیر مرز 58 هزار دلار کاهش یافت. خریداران بیت کوین (BTC) نتوانستند جهش قیمت دیروز را حفظ کنند، اگرچه حمایت حدود 53هزار تا 55هزار دلار می تواند عقب نشینی فعلی را تثبیت کند. این ارز دیجیتالی در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد کاهش ارزش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید