پیش بینی بازارها یکشنبه 28 فروردین 1401

ترس در بازار رمز ارزها /سیگنال جدید به بازار مسکن

کدخبر: ۴۸۹۰۶۵
اقتصادنیوز: بازارها همچنان نسبت به مذاکرات در حال انجام احیای برجام حساسند اما دلار در محدوده کانالی 27 هزار تومان قرار گرفت.
ترس در بازار رمز ارزها /سیگنال جدید به بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار در بازار ارز به محدوده کانالی 27 هزار تومان رفت اما در بازار خودرو روند قیمت ها متفاوت ارزیابی می شود.

بازار طلا، ارز و سکه | دلار به کانال 27 هزار تومان رفت

 در غیاب و تعطیلی بازارهای جهانی، سکه در محدوده کانالی 13.3 میلیون تومان قرار گرفت. قیمت دلار اگرچه همچنان در محدوده ثابتی قرار دارد اما تغییر عمده آن این بود که تغییرات دلار به کانال 27 هزار تومان آمده و فعلا در همان کانال به سر می برد. انتظار می رود دوباره فشارهای سمت عرضه بازار را به سمت کانال های قیمتی روبه بالا هدایت کند اما احتمال کاهشی شدن آن هم بعید نیست.

بازار سهام | دور صعود شاخص ها کُند می شود

در روز نخست هفته، شاخص ها در بازار سهام متوسط افزایش یک درصدی را به ثبت رساندند. در این روز بورس و فرابورس هر دو شاهد مثبت شاخص ها بودند. بازار سهام در مدار صعودی به روز یکشنبه رسیده است. خریداران همچنان توانمند ظاهر شده اند و ورودی پول ها از سوی حقیقی ها نیز تثبیت شده است. به نظر می رسد در معاملات یکشنبه خریداران به دنبال تثبیت موقعیت هستند و شاخص ها را هم به نیمه دوم کانال رساندند، این در حالی است که چالش رسیدن به کانال جدید 1.5 میلیون واحد ممکن است از دور صعودی شاخص ها در معاملات امروز بکاهد.

بازار خودرو | جلسه خودرویی مجمع تشخیص مصلحت

در بازار خودرو قیمت محصول‌های سایپا با قیمت محصول‌های ایران خودرو متفاوت بود. در شرایطی که قیمت خودروهای ایران خودرو مسیر کاهشی را در بازار طی کردند که محصول‌های سایپا با تکانه های مثبت قیمت مواجه شد. البته روز شنبه ایران خودرو لیست جدید قیمت محصول‌های درب کارخانه را اعلام کرد. مهمترین رویدادها هم حاکی از آن است که هفته گذشته جلسه مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعیین تکلیف حواشی واردات خودرو برگزار شد و جلسه تکمیلی نیز در هفته جاری انجام می شود.

بازار مسکن | کاهش نرخ سود وام مسکن

در بازار مسکن گزارش های رسیده نشان می دهد که در ماه های فروردین و اردیبهشت احتمالا شرایط رکودی بر روند معاملات حاکم باشد اما روند قیمت ها می تواند متغییر ارزیابی شود. تازه ترین بررسی نرخ ها هم نشان می دهد که نرخ سود در بازار وام مسکن در این هفته ها کاهشی شده و با کاهش هزینه وام مسکن این رقم نیز به حداقل خود در ماه های اخیر رسیده است. کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن می تواند به بازار مسکن سیگنال دهد، هر چند که در این وضعیت رکودی بازار مسکن این سیگنال ها اثر خاصی روی روند معاملات ندارند.

بازار ارز دیجیتال | ترس شدید در بازار رمز ارزها

در بازار رمز ارزها قیمت بیت کوین در محدوده حساس 40 هزار دلار ایستاده و نوسان آن مشهود است. اگرچه با وضعیت شاخص ترس و طمع، وضعیت بیت کوین نگران کننده ارزیابی می شود اما رفتار و تجربه الگوهای قبلی رفتاری نشان می دهد که در بازه زمانی مشخص، احتمال تداوم مسیر صعودی محتمل و ممکن است. با این وصف همچنان احساس ترس در میان سرمایه گذاران دیده می شود. برای اتریوم هم محدوده قیمتی به صورت ناپایدار 3 هزار دلار ارزیابی می شود که در صورت ریزش قیمت در این محدوده، احتمال ریزش دوباره محتمل است.

در مهمترین رویدادها هم، اواخر هفته گذشته، تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از اعضای بنیاد اتریوم، اعلام کرد قرار نیست در ماه ژوئن (خرداد) سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام منتقل شود و به‌دنبال آن قیمت اتریوم با کاهش مواجه شد. اکنون برخی معتقدند تأخیر بیشتر در نهایی‌کردن این ارتقا ممکن است باز هم روی قیمت اتریوم تأثیر منفی بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید