منطقه 2؛ رکورد دار ریزش معاملات مسکن پایتخت

تنوع قیمت در منطقه محبوب خریداران مسکن

کدخبر: ۳۷۸۷۸۹
بازار مسکن در منطقه 2 همیشه یکی از پر رونق ترین بازارها بوده است و به دلیل گستردگی این منطقه هم خریداران خانه های لوکس می توانند گزینه مناسب خود را پیدا کنند و هم خریداران خانه های متوسط .
تنوع قیمت در منطقه محبوب خریداران مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، ماه گذشته که میزان معاملات مسکن در تهران به شدت کاهش پیدا کرد  منطقه 2  نیز بیش از 50 درصد ریزش خرید و فروش را تجربه کرد اما متوسط قیمت همچنان در این منطقه افزایشی بود .

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، منطقه 2 با 724 معامله ماه نخست پاییز را آغاز کرد که در آبان ماه معاملات به 360 معامله رسید.


گزارش تحلیلی اکوایران از فریب آماری در بازار مسکن


 

قیمت متوسط اعلام شده برای هر متر مربع در این منطقه در دومین ماه پاییز 44 میلیون و 960 میلیون تومان بود . که نرخ خانه های محلاتی مانند سعادت آباد و شهرک غرب بالای 70 میلیون تومان و گاهی تا 110 میلیون تومان هم می رسد و در محلاتی مانند ستارخان قیمت پیشنهادی بر اساس سن بنا و متراژ و ویژگی های خانه گاهی به 29 تا 30 میلیون تومان هم رسیده است .

منطقه 2 در لیست رکورد داران ریزش معاملات مسکن

بر اساس آماهای بانک مرکزی مناطق یک،2 ،3،5،10،6،13 و 22 هشت منطقه ای هستند که بالاتر از میانگین افت معاملات در آبان ماه، ریزش معاملات نسبت به مهر ماه داشتند .

توزیع  تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران نیز نشان می دهد منطقه ۵ همچنان با سهم ۱۲.۱ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۱۰ با سهم ۸.۶ و منطقه ۴ با سهم ۸.۴ به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند در مجموع ۷۰.۴ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه مربوط به ۱۰ منطقه شهر تهران،5،10،4،2،14،7،8،15،11 و یک بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۹.۶ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

ویژگی های آپارتمان های منطقه 2

منطقۀ 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، یوسف آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد و شهرک غرب، مرزداران، برق آلستوم، ستارخان، تهران ویلا و همایونشهر از محله‌های شناخته‌شدۀ آن محسوب می‌شوند.

واگر میزان بودجه‌ای که برای خرید خانه یا آپارتمان در نظر گرفته‌اید کافی باشد، می‌توانید تقریبا هر نوع خانه‌ای را اعم از ویلایی و تک‌واحد، نوساز و قدیمی‌ساز یا متراژ کم و زیاد در این منطقه پیدا کنید.

تپه‌های گیشا، پارک گفتگو، پارک پردیسان، باغ‌های طرشت و فرحزاد هم از جاذبه‌های طبیعی تهران هستند که در این منطقه واقع شده‌اند. اگر افراد تمایل به خرید و رستوران‌گردی داشته باشند هم می‌توانند به محله‌هایی مثل سعادت‌آباد و شهرک غرب مراجعه کنند. همچنین  دسترسی به مترو و وسایل نقلیۀ عمومی در اکثر نقاط و محله‌های منطقۀ 2 به سادگی امکان‌پذیر است.

بررسی میدانی فایل های پیشنهادی برای فروش در منطقه 2 نشان می دهد ،بازار مسکن در این منطقه در آذر ماه مشابه آبان ماه بوده است هر چند تعداد معاملات ثبت شده براساس سامانه اطلاعات مسکن رشد بسیار اندکی داشته است و همچنان شاهد پیشنهادهای قیمتی هستیم که بیش از نرخ میانگین منطقه است . 

 

 

آپارتمان

 آپارتمان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید