پرداخت غرامت بیمه بین المللی جانباختگان سانچی به شکل ارزی آغاز شد

کدخبر: ۲۴۰۸۵۱
اقتصاد نیوز: غرامت بیمه بین المللی جانباختگان سانچی، به نخستین گروه از خانواده این افراد به شکل ارزی پرداخت شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ در راستای اقدامات انجام شده به منظور پرداخت غرامت بیمهP&I  (خطرات دریایی تحت پوشش بیمه) جانباختگان نفتکش سانچی که از اواسط شهریور ماه گذشته با دریافت مدارک مربوطه از خانواده آنان آغاز شده بود، نخستین گروه از خانواده جانباختگان این نفتکش روز گذشته (سه شنبه سوم مهرماه ۹۷) مبالغ مربوط به این غرامت را دریافت کردند.

غرامت بیمه P&I براساس تصریح قوانین داخلی و مقررات مربوط به پرداخت خسارت بیمه های بین‎المللی، به آن دسته از خانواده جانباختگان سانچی که انحصار وراثت را انجام داده اند، پرداخت می‎شود و پرداخت وجوه مربوطه به نخستین گروه از این خانواده‎ها آغاز شده است. مابقی خانواده‎های جانباختگان کشتی سانچی نیز که فرایندهای قانونی را طی و مدارک مربوطه را ارائه کرده اند، در روزهای آینده مبلغ غرامت بیمه P&I را دریافت خواهند کرد.

سهم غرامت بیمه P&I به طور مستقیم توسط شرکت ملی نفتکش ایران و طبق قرارداد پیمان جمعی فی‎مابین این شرکت و انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران به خانواده جانباختگان سانچی پرداخت می شود.

مبلغ غرامت به شکل ارزی و براساس واحد پولی مورد پذیرش در قرارداد پیمان جمعی پرداخت خواهد شد و همه پرسنل کشتی، فارغ از سمت و سابقه شغلی و ملیت، مبلغ خسارت را به طور کامل دریافت می کنند.

نفتکش سانچی دی ماه گذشته در دریای چین بعد از تصادف با یک کشتی چینی آتش گرفت و سپس غرق شد. تمامی سرنشینان این نفتکش که شامل ۳۰ تبعه ایرانی و ۲ خارجی بودند کشته شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید