لاستیک ارزان می شود

کدخبر: ۲۴۶۳۴۱
اقتصادنیوز: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده طی یک تا دو ماه آینده، حباب بازار از بین خواهد رفت و قیمت کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مصطفی تنها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره مشکلات صنعت تایر، اظهار کرد: تغییرات مداوم مقررات ارزی و بالارفتن قیمت مواد اولیه داخلی از جمله مشکلاتی است که با آن روبه روهستیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر افزود: سرانجام صنعت تایر لیست اولویت‌های ارزی اضافه شد یکسری بدهی‌های از گذشته داریم به طرف‌های خارجی برای خرید خدمات مهندسی یا وارد کردن ماشین آلات که باید اکنون زمان پرداخت‌ها فرا رسیده است اما، هیچ ارگانی فکری برای این موارد انجام نداده است که چگونه تولیدکننده باید ارز را پرداخت کند.

وی درباره وضعیت تولید گفت: در مرداد ماه دچار کاهش تولید بودیم اما، در شهریورماه جبران کردیم و در ۶ ماهه اول سال بین ۸ تا ۱۰ درصد تولید افزایش یافته است.

تنها درباره گرانفروشی لاستیک اظهار کرد: به کلیه نمایندگی‌ها ابلاغ شده در صورت تخلف و فروش لاستیک بیش از قیمت مصوب، مجوز نمایندگی آن‌ها لغو خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایردر لاستیک خودرو‌های سنگین گفت: در سال در کشور حدود ۲.۵ میلیون حلقه لاستیک توسط خودرو‌های سنگین مصرف می‌شود که نیمی از آن بایاس و نیمی دیگر رادیال است.

وی ادامه داد: لاستیک بایاس به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود و حتی توانایی افزایش تولید را هم داریم اما، در لاستیک رادیال به دلیل اینکه یک تولید کننده در کشور دارد فقط می‌توانیم ۳۵ درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

تنها درباره قیمت لاستیک گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده طی یک تا دو ماه آینده، حباب بازار از بین خواهد رفت و قیمت کاهش می‌یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید