میزان درآمد از اصلاح قیمت بنزین اعلام شد

کدخبر: ۳۱۲۱۱۰
وزیر نفت گفت: برآورد می شود سالانه درآمد دولت از محل اصلاح قیمت بنزین ٣٠ تا ٣١ هزار میلیارد تومان باشد. علت این برآورد این است که هنوز رفتار مصرف کنندگان را در برخورد با نوع مصرف نمی‌دانیم.
میزان درآمد از اصلاح قیمت بنزین اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در ارتباط مستقیم اخبار سراسری با بیان اینکه در حال حاضر روند تولید بنزین در کشور مطلوب است، گفت: بنزین یکی از نقاطی بود که آمریکا تلاش داشت با تحریم آن کشور را با چالش رو به رو کند، در حالیکه در دور جدید تحریم در این بخش ناکام ماند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد صادرات بنزین هستیم، ادامه داد: اگر رشد میانگین مصرف ١٠ تا ١١ درصدی سالانه کشور پا برجا می‌ماند و سیاستی هم برای مدیریت مصرف شکل نمی گرفت در سال ١٤٠٠ نیاز به واردات بنزین به وجود می آمد.

به گفته این مقام مسوول برآوردهای ما نشان می دهد که در نتیجه اصلاح تعرفه بنزین با حدود ٩٣ تا ٩٤ میلیون لیتر بنزین کنترل شده مواجه هستیم. از این میزان دو سوم بنزین سهمیه ای و یک سوم بنزین آزاد است. ٦٤ میلیون لیتر بنزین از طریق کارت سوخت وارد روند سوخت گیری می شود.

زنگنه با اعلام اینکه برآورد می شود سالانه درآمدهای دولت از این محل حدود ٣٠ تا ٣١ هزار میلیارد تومان باشد، اظهار داشت: علت اینکه گفته می شود برآورد هزینه ای است، چون هنوز رفتار مصرف کنندگان را در برخورد با بنزین آزاد یا سهمیه ای نمی دانیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تمامی درآمد حاصل از این محل به اقشار متوسط و ضعیف بر می گردد، تصریح کرد: محل تامین مبلغی که قرار است چند روز آینده واریز شود، مشخص شده و این محل پیش از کسب درآمد از محل گرانی بنزین در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه به خودروهای دولتی سهمیه ای تعلق نمی گیرد، گفت: مصوبات و سهمیه انواع خودروها و وانت بار ها را مشخص کردیم. با تاکسی های اینترنتی نیز در چارجوبی توافقاتی کردیم. اما برای تصمیم گیری درباره آژانس ها و خودروهای سواری بین شهری اگر قرار باشد تغییر یا تخصیص سهمیه ای وجود داشته باشید کمیته ای را دولت مصوب کرده است که با حضور معاونین سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور تشکیل شده و درباره چنین تصمیماتی مشورت شده و اقدام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید