رکورد جدید ثبت شد

رژه طلا به سوی 2 هزار دلار

کدخبر: ۳۵۲۳۹۰
اقتصادنیوز: طلا امروز تا مرز 1980 دلار حرکت کردتا رکورد جدیدی برای ارزش فلز زرد به ثبت رسد.
رژه طلا به سوی 2 هزار دلار

Live 24 hour Gold Chart

به گزارش اقتصادنیوز، یک روز پس از آنکه طلا سقف تاریخی خود را تا 1945 دلار جابجا کرد، امروز حد نصاب جدیدی به جا گذاشت. در یک خیزش سریع بهای اونس طلا تا 1980 دلار حرکت کرد و سپس وارد فاز اصلاح شد. در حال حاضر طلا در محدوده 1941 دلار معامله می‌شود. 

در همین باره بخوانید: 

با اینکه قیمت طلا در سال‌جاری بیش از ۲۸ درصد رشد کرده است و سقف تاریخی خود را شکسته است، اما همچنان تحلیل‌گران به ادامه روند صعودی باور دارند. مارک چندلر استراتژیست ارشد بازارها در Bannockburn Global Forex معتقد است که فلز زرد به راحتی می‌تواند قبل از پایان رالی کنونی از مرز ۲۰۰۰ دلاری عبور کند. این تحلیلگر بازار طلا در این باره می‌گوید: با اینکه صحبت درباره مرز مقاومتی طلا در قیمت‌هایی که تاکنون تجربه نشده سخت است، اما اگر نگاه ما به مقدار نرخ‌های بهره و روند ارزش دلار منطقی باشد، هدف ۲۵۰۰ دلاری برای طلا دور از دسترس نیست.

پایه تحلیل کارشناسان بر این استدلال استوار است که مسائلی که اکنون سبب افزایش قیمت طلا شده است، عواملی نیستند که به سرعت قابل رفع شدن باشند. سایه عواملی مانند افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین و تاثیر پاندمی کرونا بر اقتصاد که بازیگران مهم افزایش قیمت اونس هستند، در کوتاه‌مدت بر بازارها مسلط خواهند بود و تا زمانی که سرمایه‌گذاران با نااطمینانی در فضای اقتصادی مواجه باشند، اقدام به خرید دارایی‌های بدون ریسک خواهند کرد.

دانیل پاویلونیس کارشناس بازارها در  RJO Futures معتقد است که اکنون دلارهای بسیار زیادی چاپ و به اقتصاد تزریق شده است و به همین دلیل دلار در معرض افت ارزش قرار گرفته است و برای نجات از روند کنونی راه سختی در پیش دارد. همین موضوع سبب خواهد شد تا در بازه میان‌مدت روند قیمت طلا برای حفظ ارزش دارایی سرمایه‌گذاران صعودی باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید