هشدار سخنگوی وزارت خارجه به کره‌شمالی درباره بدعهدی آمریکا

کدخبر: ۲۱۹۳۱۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه با توجه به عهدشکنی‌های آمریکا در معاهدات بین‌المللی، با بدبینی به رفتارهای آنها نگاه می‌کنیم، گفت: توصیه می‌کنیم کره شمالی مراقب بدعهدی‌های آمریکا باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد پیرامون خروج آمریکا از برجام و خروج برخی شرکت های اروپایی از ایران و نقش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام و اعلام اینکه تحریم های آمریکا برمی‌گردد، برخی شرکت های اروپایی مواضعی را اتخاذ کردند.

وی گفت: شرکت‌های اروپایی مهلت ۹۰ و ۱۲۰ روزه دارند تا تحریم‌ها مجددا برگردد و باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و نتیجه مذاکرات ایران با شرکای خارجی چه می‌شود. وزارت امور خارجه در این زمینه به عنوان تسهیل کننده شرایط در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.

قاسمی در خصوص دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی افزود: موضع اصولی ما در خصوص شبه جزیره کره روشن است و ما خواهان صلح، ثبات و امنیت در آن منطقه هستیم و از هر گامی که آنها در این مسیر بردارند استقبال می‌کنیم ولی از سوابق آمریکا و شناختی که درخصوص عدم اجرای تعهدات آنها و عهدشکنی‌های‌شان درقراردادهای بین المللی داریم، فکر می‌کنیم دولت کره شمالی باید مراقب این مسائل باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ماهیت سیاست آمریکا موضوعی نیست که بشود با خوش بینی به آن نگاه کرد و حوادث اخیر هم تایید این موضوع است. ما از صلح و امنیت که به نفع مردم شبه جزیره است حمایت می‌کنیم ولی به رفتارهای آمریکا با بدبینی می‌نگریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید