وزیر نیرو: خاموشی‌ها می‌تواند گسترده‌تر شود

کدخبر: ۲۲۵۵۰۴
وزیر نیرو گفت: به دلیل افزایش دمای هوا در روزهای گذشته و امروز وضعیت برق در حالت بحرانی قرار گرفته چرا که در حال حاضر مصرف برق در سطح کشور در شرایط عادی نیست.
وزیر نیرو: خاموشی‌ها می‌تواند گسترده‌تر شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رضا اردکانیان ظهر امروز در حاشیه بازدید از سد یامچی نیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از تعداد قابل توجهی از طرحهای صنعت آب و برق استان اردبیل بازدید داشتیم که 5 هزار و 700 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه می‌شود.

وی در رابطه با قرار گرفتن شبکه توزیع برق در حالت بحرانی گفت: به دلیل افزایش دمای هوا مصرف برق در سطح کشور بسیار بالا رفته است و این مصرف در شرایط عادی قرار ندارد که این مسئله افزایش خاموشی ها و قرار گرفتن برق در حالت بحرانی شده است.

وزیر نیرو گفت: اگر صرفه‌جویی در مصرف برق نباشد قطعا شاهد افزایش خاموشی‌ها خواهیم بود و بیشترین مصرف برق نیز توسط لوازم سرمایشی است که برای تامین برق موردنیاز این وسایل برق باید 21 هزار مگاوات روزانه در سطح کشور برق تولید شود.

اردکانیان اظهار کرد: 4 هزار و 500 مگاوات برق موردنیاز برای دستگاههای سرمایشی توسط نهادها و دستگاههای اجرایی مصرف می‌شود که باید این موضوع مورد توجه مردم و دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه برق واقع شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید