خبرنگار سی‌ان‌ان: می‌توانم سوال بپرسم/ ترامپ: نه شما جعلی هستید

کدخبر: ۲۲۵۷۷۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس، ان‌بی‌سی و سی‌ان‌ان را مورد سرزنش قرار داده و آنها را "رسانه جعلی" خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری راشاتودی نوشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری مشترک با ترزا می، نخست وزیر انگلیس بعد از اینکه کریستن ولکر، خبرنگار کاخ سفید ان‌بی‌سی از ترامپ سوالی درباره ناتو و اجلاس آتی در هلسینکی فنلاند پرسید، رویکرد تهاجمی به خود گرفت.

ولکر پرسید: شما این هفته را در انتقاد از متحدان ناتو گذراندید. شما از ترزا می، نخست وزیر انگلیس در خاک کشورش انتقاد کردید. این در حالی است که من تعجب می‌کنم شما ولادیمیر پوتین، ‌رئیس‌جمهور روسیه را در آستانه دیدارتان با وی دست بالا می‌گیرید. شما اتحادی را زیر سوال می‌برید که او خواهان شکست و نابودی آن است.

ترامپ در پاسخ گفت: می‌بینید بازهم این یک گزارش غیرصادقانه است. البته این گزارش از سوی ان‌بی‌سی که احتمالا بدتر از سی‌ان‌ان است، بیان می‌شود.

او اظهارات مبنی بر تنش با ناتو را رد کرده و این اتحاد را بسیار قدرتمندتر از گذشته اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت، دولتش از هرکس دیگری نسبت به روسیه رویکرد سختگیرانه‌تری اتخاذ کرده است.

او در ادامه به تصمیمش مبنی بر اخراج 60 دیپلمات روسی در راستای تصمیم انگلیس پس از مسمومیت یک جاسوس پیشین روسی در خاک انگلیس اشاره کرد و گفت به این مواضع سختی که در قبال روسیه گرفته است، اشاره نمی‌شود چون "اخبار جعلی نمی‌خواهند درباره آن صحبت کنند."

همچنین زمانی که خبرنگار جیم آکوستا، خبرنگار سی‌ان‌ان درخواست سوال بعدی کرد ترامپ وی را نادیده گرفت و به جای آن به خبرنگار فاکس نیوز اشاره کرد.

آکوستا تکرار کرد: "می‌توانم سوالی بپرسم" و ترامپ پاسخ داد: نه! سی‌ان‌ان یک رسانه جعلی است و نمی‌خواهم سوالی از سوی سی‌ان‌ان دریافت کنم.

وی در ادامه از جان رابرت، خبرنگار فاکس نیوز به عنوان یک "رسانه واقعی" خواست که سوالش را مطرح کند.

آکوستا در واکنش اعلام کرد که "خوب ما نیز رسانه واقعی هستیم."

ترامپ گفت: شما نه. شما یک رسانه جعلی هستید و سازمان شما وحشتناک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید