نقشه‌های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند

کدخبر: ۲۴۸۹۳۸
اقتصاد نیوز:با طراحی مجدد نقشه‌های اپل، این شرکت توانست در نشان دادن جزئیات پوشش گیاهی و چند مورد دیگر از رقیب خود، گوگل، پیشی بگیرد.
نقشه‌های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، iOS 12 شروع به طراحی مجدد نقشه‌های خود کرده است. این نقشه‌ها با استفاده از داده های ثبت شده در گوشی به طور دقیق‌تر مسیر را ارایه می‌دهد. نقشه‌ به روز شده در حال حاضر فقط حدود 3.1 درصد از ایالات متحده آمریکا را پوشش می‌دهد و اطلاعات آن بیشتر بر کالیفرنیا شمالی متمرکز است.

خبر خوب برای کاربران اپل این است که مقدار دقیق نقشه‌های طبیعت آن به مراتب فراتر است از آن چه که گوگل در حال حاضر ارائه می‌دهد. جزییات پوشش گیاهی یک قابلیت برجسته و خاص است، زیرا نقشه های اپل حتی بین دو خط از یک بزرگراه یا در اطراف مرزهای خانه‌های شخصی را نشان می‌دهند.

اما توانایی اپل تنها در نشان دادن پوشش گیاهی نیست. نقشه‌های آن، ساختمان‌ها را با دقت بیشتری نشان می‌دهند و حتی نقشه‌ زمین‌های ورزشی مانند گلف و تنیس را با دقت شگفت انگیز نشان می‌دهد. البته باید گفت درست است که دادن جزئیات بیشتر چیز خوبی است، اما در بعضی موارد اطلاعات دقیق جغرافیایی در حقیقت اطلاعات مفیدتری را مبهم می‌کنند.

به نقشه برداری از سازه‌های ساخته شده توسط انسان باید کمی بیشتر توجه شود. برای مثال، اپل برخی از ساختمان‌ها را اشتباه نامگذاری کرده است، حتی اگر ردپای فیزیکی آن‌ها با دقت بیشتری نسبت به گوگل نشان داده شود. به نظر می‌رسد نقشه برداری از جاده ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اپل برخی از مسیرهایی کوچک که حتی گوگل ندارد را نیز نشان می‌دهد. مسیرهای قدیمی غیرقانونی نیز (به درستی) حذف شده اند.

چندین مورد اشتباه در این نقشه‌ها وجود دارند مانند ارتفاع ساختمان‌های مختلف در نقشه‌های اپل نسبت به یکدیگر (مانند چهارمین و پنجمین بلندترین ساختمان‌ها در سانفرانسیسکو) و یا جزئیات مربوط به سقف در نقشه‌ گوگل (مانند گنبد بالای تالار شهر سن‌خوزه ). بعضی حدس می‌زنند که این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که اپل نقشه‌های خود را به صورت دستی تولید می‌کند و منجر به اختلاف زیاد بین ساختمان‌های مختلف می‌شود. در عین حال، گوگل بیشتر به استخراج الگوریتمی برای تولید نقشه‌هایش متکی است. به همین دلیل نقشه‌های گوگل بیشتر هماهنگ هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید