توضیح رئیسی در مورد اعدام‌های 67

کدخبر: ۲۵۵۴۰۹
حجت الاسلام رئیسی در مراسم روز دانشجو، به سوالات دانشجویان در مورد موضوعات مختلف از جمله اعدام های سال 67 پاسخ داد.
توضیح رئیسی در مورد اعدام‌های 67

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، از آنجایی که 16 آذر روز جمعه بود و دانشگاه‌ها تعطیل بودند، بسیاری از دانشگاه‌های تهران امروز مراسم روز دانشجو را با برگزاری برنامه های مختلف سیاسی برگزار کردند.

 حجت الاسلام رئیسی امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی حضور یافت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره اعدامهای سال 67 گفت: در سال 67 افرادی از منافقین پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گرفته بود و دادگاه حکم داده بود و دیوان عالی کشور نیز تایید کرده بود، ولی فورا نیاز نبود که حکم‌شان اجرا شود، مثل همین الان که بعضی پرونده های قاچاق حکم صادر و تایید شده اما نسبت به بعضی دیگر شدت کمتری دارد اجرا نمی شود.

وی افزود: امام خمینی گفتند آنها که حکمشان تایید شده ولی به اجرای آن به دلایلی به تاخیر افتاده ، هیاتهایی بنشینند و بررسی کنند که آیا شرایط اجرای حکم وجود دارد یا نه ؟ فقط برای کسانی که جرم و حکمشان قطعی شده بود.

رییسی گفت : من به دفتر نشر آثار امام (ره) گفتم مبانی فقهی حکم امام را توضیح دهند. برخورد امام در جریان نفاق، برای همیشه کشور را از لوث منافقین پاک کرد اما برخی برای آنکه هدف برایشان، وسیله را توجیه می کند، نسبت به من و امام و انقلاب تسویه کردند، در حالی که من هیچکدام از آن سه سمت تصریح شده را در حکم امام نداشتم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار داشت: افتخار من آنست که با جریان نفاق، فساد و چپاول مبارزه کرده ام، اما تعجب نسبت به کسانی است که مدعی حقوقدانی هستند، اما بین دادستانی و قاضی فرقی نمی گذارند‌.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید