درخواست حزب کارگر انگلیس برای برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت

کدخبر: ۲۶۴۰۰۵
اقتصادنیوز: در ادامه بحران سیاسی در انگلیس در زمینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حزب کارگر برای اولین بار به صورت رسمی خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حزب کارگر انگلیس خواستار برگزاری رای مردمی در زمینه برگزاری همه‌پرسی دوم در مورد خرویج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) شد.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، حزب کارگر انگلیس دوشنبه شب  اعلام کرد که مردم باید بتوانند درباره اینکه آیا همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود یا خیر، نظر دهند.

این نخستین بار است که این حزب به صورت رسمی از نمایندگان پارلمان خواسته‌ است که رای‌گیری دیگری را درباره برگزیت مدنظر قرار دهند. به این ترتیب از دولت می درخواست می‌شود که یا طرح جایگزین برگزیت ارائه دهد یا اینکه با رای‌گیری عمومی در زمینه توافق یا پیشنهادی که مورد حمایت اکثریت مردم است، موافقت شود.

این در حالی است که «ترزا مِی» نخست وزیر انگلیس دیشب در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس گفت که این کشور بدون تاخیر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد وافزود: « از اتحادیه اروپا درخواست داریم تا مذاکرات بیشتری درباره خروج داشته باشیم.»

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «امکان ندارد که اتحادیه اروپا مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بدون طرحی که درباره آن توافق شده تمدید کند و امیدوارم که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به حقوق کارگران آسیب نزند.»

با این حال «جرمی کوربین» رهبر مخالفان دولت در پارلمان گفت: «دولت از شکستی که با آن مواجه شده درس نگرفته و در وضعیت انکار قرار داشته و دولت باید خطوط قرمز خود درباره توافق برگزیت را تغییر دهد.»

ترزا می با رأی‌گیری سه‌شنبه گذشته درباره برگزیت، متحمل سنگین‌ترین شکست دولت از پارلمان انگلیس از سال ۱۹۲۴ تاکنون شده است.

هرج و مرج سیاسی در انگلیس، در حالی شکل گرفته که این کشور از لحاظ حقوقی بایستی تا ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود و با توجه به شرایط کنونی ترزا می چاره‌ای جز رجوع دوباره به اتحادیه اروپا و انجام مذاکرات بیشتر با این اتحادیه ندارد.

با باقی ماندن نخست وزیر انگلیس در سمت خود، وی یک بار دیگر ظرف روزهای آینده بعد از گفت‌وگو با بروکسل توافق برگزیت را برای رأی‌گیری به پارلمان خواهد آورد اما اتحادیه اروپا هنوز نشانه‌ای مبنی بر اینکه برای ایجاد تغییرات در توافق برگزیت آمادگی دارد، نشان نداده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید