افشاگری بیل گیتس درباره نسخه اولیه واکسن کرونا

کدخبر: ۳۵۴۴۱۲
بنیانگذار شرکت ماکروسافت اعلام کرد نسخه ابتدایی واکسن کرونا نمی‌تواند به میزان کافی در مقابل این ویروس مقاومت ایجاد کند.
افشاگری بیل گیتس  درباره نسخه اولیه واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت ماکروسافت اعلام کرد به احتمال زیاد نسخه اولیه واکسن کرونا به میزان کافی موثر نخواهد بود.

بر این اساس، گیتس هشدار داد: حتی اگر توسعه واکسن سرعت بیشتری پیدا کند، نسخه اولیه که شرکت‌های داروسازی به بازار عرضه خواهند کرد موثرترین واکسن کووید ۱۹ نخواهد بود. به نظر می‌رسد ما برای رسیدن به نسخه کارآمد واکسن کرونا به زمان بیشتری نیازمندیم.

کرونا

واکسن ابتدایی ایمنی بلند مدت ایجاد نمی کند

او بیان کرد: واکسن ابتدایی که به بازار عرضه خواهد شد از جنبه ایجاد ایمنی در مقابل ویروس و نیز بحث جلوگیری از انتقال آن، نسخه ایده آل نخواهد بود و ایمنی بلند مدت ایجاد نخواهد کرد.

این میلیاردر ۶۴ ساله تاکید کرد: نسخه ابتدایی واکسن تنها می‌تواند باعث توقف موقت موج اول شیوع ویروس کرونا در کشور‌های ثروتمند شود.

بیل گیتس همچنین نسبت به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا و احتمال فروش آن تنها در کشور‌های ثروتمند هشدار داد.

واکسن کرونا

۱۵۰ گروه داروسازی در جهان در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند. از این میان، ۲۵ واکسن به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. محققان دانشگاه آکسفورد پیش‌تر اعلام کرده بودند واکسن ساخت انگلیس تنها ۷۳ روز در افراد ایجاد مقاومت می‌کند. تحقیقات همچنین نشان داده است برخی مبتلایان به ویروس کرونا پس از چند ماه دوباره به آن مبتلا شده اند. سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده است نسخه ابتدایی واکسن کرونا احتمالا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بهبودی خود را بازیافته اند و ۷۰۶ هزار تن جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت از مردم خواسته است تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با کرونا، در اماکن عمومی فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید