کدخبر: ۳۷۳۹۹۰ لینک کوتاه
لینک کوتاه کپی شد

تعطیلی یک کانال خبری حامی چین از سوی تایوان

اقتصاد نیوز : تایوان امروز چهارشنبه از تمدید مجوز یک کانال خبری که عمدتا به عنوان کانالی حامی چین در نظر گرفته شده به بهانه وجود مدارک مربوط به مداخله یک ثروتمند حامی چین و از روی نگرانی از بابت کمپین پکن برای جلب حمایتها به خود در این جزیره، خودداری کرده و تعطیلی آن را موجب شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، با رد درخواست مجوز این شبکه خبری موسوم به شبکه CTi، این نخستین بار است که تایوان باعث تعطیلی یک شبکه خبری تلویزیونی حتی به صورت غیرمستقیم از زمان تاسیس کمیسیون ارتباطات ملی در ۲۰۰۶ میشود.

این تصمیم فورا خشم شبکه خبری CTi و حزب مخالف اصلی در تایوان که آن را حمله‌ای به آزادی رسانه‌ها خواند، موجب شد.

دولت تایوان مکررا اعلام کرده چین از جمله با کمپینی رسانه‌ای تلاشهایش را برای مداخله و کسب نفوذ در این جزیره که از نظر پکن بخشی از خاک چین به حساب می‌آید، تشدید کرده است.

چن یاو شیانگ، رئیس این کمیسیون گفت تصمیم برای رد این درخواست به اتفاق آرا اتخاذ شده و در این خصوص اتهام مداخله تسای انگ منگ، سهامدار عمده چینی این کانال در استقلال دبیران کانال را مطرح کرد. تسای انگ منگ اداره کننده یکی از بزرگترین شرکتهای غذایی در چین به نام هولدینگ Want Want China است.

چن گفت: این یک حقیقت است که بزرگترین سهامدار آنها به صورت مستقیم در واحد اخبار شبکه دخالت کرده است.

وی افزود شبکه CTi به خاطر چند مورد نقض قانون همچون عدم بررسی حقایق و به خاطر انداختن منفعت عمومی جریمه شده است.

شبکه CTi در فیسبوکش با اشاره به تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان نوشت: دولت تسای CTi را تعطیل کرده است؛ آزادی مطبوعات مرده است.

این شبکه وعده مبارزه با این تصمیم را در دادگاه داده و هرگونه عملکردش در حمایت از چین را رد کرده است. به گفته این شبکه، دولت تایوان به دنبال ساکت کردن کسانی است که حامی سیاست‌هایش نیستند.

چین گفت، شبکه CTi سال گذشته میلادی بیش از ۹۲۰ شکایت دریافت کرده که حدود یک سوم مجموع همه شکایتهای از تمامی شبکه‌های خبری در تایوان است.

با این حال سند و مدرکی از این که CTi از دولت چین پول دریافت کرده، وجود نداشته است.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند