بانک مرکزی 200 میلیون یورو برای خرید واکسن اختصاص داد

مشکل خرید واکسن کرونا حل شد /موافقت اولیه با انتقال وجه

کدخبر: ۳۸۱۲۷۸
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خبر حل مشکل خرید واکسن کرونا، گفت: موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد
مشکل خرید واکسن کرونا حل شد /موافقت اولیه با انتقال وجه

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت؛

*در یکی از پست های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است که مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس (covax) با مشکل و تأخیر رو به رو شود. در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می کنم:

 *موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی  در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

 *بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است. در صورت نیاز، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد. 

 *هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

 *در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص، پیگیر هستیم. به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید می گویم.

9

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید