فرمان بایدن برای لغو سیاست‌های درمانی ترامپ

کدخبر: ۳۸۹۲۲۷
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه دو دستور اجرایی مرتبط با بحث بهداشت و درمانی امضا کرد.
فرمان بایدن برای لغو سیاست‌های درمانی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، بایدن این دستورات را به عنوان اقدامی ضروری به منظور «جبران خسارات» تحمیل شده از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بر مسائل مرتبط با درمان و سلامت توصیف کرد. 

بایدن یک دستور اجرایی را برای نهاد‌های فدرال در نظر گرفته تا آنها را مجاب کند زمان ویژه ثبت‌نام برای طرح مراقبت مقرون‌به‌صرفه یا برنامه بهداشت و سلامت اوباما را از تاریخ ۱۵ فوریه تا ۱۵ مه فراهم کنند تا بدین روش با بیماری کووید-۱۹ مقابله شود و سیاست‌های کنونی که توسط دولت ترامپ اتخاذ شده‌اند باز‌نگری شوند؛ سیاست‌های ترامپ دسترسی به خدمات درمانی را محدود ساخته است.

بایدن روز پنجشنبه تأکید کرد که این دستورات اجرایی فقط برای لغو سیاست‌های دولت ترامپ و بازگرداندن سیاست‌های دولت اوباما صادر شده‌اند.

جو بایدن طی سه روز اول ریاست جمهوری خود ۳۰ دستور اجرایی را امضا کرد که تنها ۳ مورد کمتر از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ طی صد روز اول کاری او بوده است. 

پایگاه خبری هیل در این خصوص گزارش داد که بایدن دستور کار اجرایی خود را در هفته دوم ریاست‌جمهوری‌اش مشخص کرده است و قصد دارد روی مساله مهاجرت، خدمات درمانی، حوزه‌های تغییرات اقلیمی، حقوق نژادی و برخی مسائل دیگر تمرکز کند و در هر روز یک موضوع مشخص را دنبال خواهد کرد. 

بایدن در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات دونالد ترامپ امضا کرد.

از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

طبق گزارش هیل، برخی از دستورات اجرایی بایدن که هفته بعد امضا می‌شود تکمیل کننده دستورات اجرایی قبلی وی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید