خوب و بد سکونت در امیرآباد تهران

کدخبر: ۲۵۲۸۱۵
اقتصادنیوز؛ امیرآباد از محله‌های قدیمی و فرهنگی تهران است و از سوی شرق به بزرگراه کردستان و محله یوسف‌آباد، از سوی غرب به بزرگراه چمران و محله گیشا، از شمال به بزرگراه شهید همت و محله ده ونک و از سمت جنوب به بلوار کشاورز محدود می‌شود.
خوب و بد سکونت در امیرآباد تهران

به گزارش اقتصادنیوز، گروه بنگاه‌ها؛ از مزایای اجاره آپارتمان در امیرآباد، همین موقعیت ویژه جغرافیایی آن است که دسترسی به نقاط مختلف تهران را آسان کرده است. چندین ایستگاه اتوبوس در این محله وجود دارد. از شمال به جنوب کارگر شمالی هم همیشه تاکسی‌ها عبور می‌کنند. این محله فقط ایستگاه مترو ندارد اگرچه تا میدان انقلاب یا میدان ولیعصر فاصله کوتاهی در حد یک کورس تاکسی است و ایستگاه مترو ولیعصر و انقلاب برای اهلی در دسترس است.

در این محله بوستان‌های متعددی مثل گلها، اقاقی‌ها، جهان‌آرا، مهتاب، قزل‌قلعه و ... برای اوقات فراغت اهالی و بازی کودکان وجود دارد. این محله سرانه فضای سبز متناسبی دارد اگرچه بیشترین بخش فضای سبز آن مختص دانشگاه تهران است. موزه فرش و موزه‌های هنر‌های معاصر با گنجینه بی‌نظیر نقاشی‌های مدرنش از اماکن دیدنی محله هستند. و مهم‌تر از همه باید از پارک لاله در تقاطع امیرآباد و بلوار کشاورز گفت که هم محل بازی کودکان و پیاده‌روی‌ بزرگسالان است و هم بازارچه‌ای معروف دارد. «گذر فرهنگ و هنر» نام بازارچه خوداشتغالی پارک لاله است که غرفه‌های متعددی که لباس، لوازم چوبی، ظروف سفالی و ... را با قیمت‌هایی بسیار مناسب می‌فروشند. بعضی از این مغازه‌ها هم غذاهایی چون فلافل، آش و ... سرو می‌کنند که با وجود میزها و آلاچیق مکان مناسبی برای دور هم جمع شدن و وقت گذراندن هستند. طباخی لاله، از قدیمی‌ترین طباخی‌های این محله را فراموش نکنید که از نقاط مختلف تهران مشتری دارد. در ضمن پل روگذر درتقاطع امیرآباد و اتوبان حکیم نمایی زیبا به تهران دارد و چون در آن تردد چندانی صورت نمی‌گیرد بسیار دنج است و به پاتوق جوانان شب‌گرد تهرانی تبدیل شده است.

اهالی برای خرید مایحتاج خود علاوه بر سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌های محلی که بر سر هر کوچه قرار گرفته، می‌توانند به فروشگاه بروند. تنها میدان میوه و تره‌بار منطقه، میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد در محله امیریه است. در کنار تره‌بار یک فروشگاه شهروند هم قرار دارد که در مجاورت اتوبان شهید گم‌نام واقع شده و به امیرآباد بسیار نزدیک است. اما از محاسن دیگر اجاره آپارتمان در امیرآباد باید به اماکن ورزشی آن اشاره کرد. رو به روی کوی دانشگاه، ورزشگاه 20 هزارنفری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران واقع شده که دارای زمین‌های ورزشی مختلف از تنیس تا فوتبال است. باشگاه تیراندازی، زمین چمن، مجموعه ورزشی نزدیک جلال آل احمد و ... از دیگر امکانات ورزشی محله هستند. بیمارستان شریعتی و بیمارستان تخصصی قلب تهران هم در این محله قرار گرفته‌اند موجب افزایش بار ترافیکی در محله شده‌اند.

از جمله معایبی که برای اجاره آپارتمان در امیرآباد می‌توان ذکر کرد همین ترافیک سنگین در محدوده تقاطع فاطمی – کارگر و خیابان امیرآباد است که علاوه بر دو بیمارستان و نبود پارکینگ، عرض کم خیابان کارگر هم در بوجود آمدن آن بی‌‌‌‌تاثیر نبوده است. پای ترافیک گاهی به فرعی‌های امیرآباد هم باز می‌شود. هم‌زمان که امیریه به طور روزافزون توسعه پیدا کرده و مراکز علمی و فرهنگی این محدوده زیادتر شده است، تردد و عبور و مرور هم بیشتر شده و نارضایتی اهالی را به دنبال داشته است. مورد دیگر که اهالی امیرآباد نسبت به آن معترض بوده‌اند، ناهمواری پیاده‌روهاست. در بعضی خیابان‌های محله امیرآباد، از جمله خیابان‌های دهم تا پانزدهم که مسکونی و پر‌‌‌ تردد هم هستند، پیاده‌روها دارای پستی و بلندی هستند که البته شهرداری در پی رفع و رجوع آن است. اگر مصمم به سکونت در این محله شده‌اید، در بخش املاک سایت دیوار می‌توانید آگهی‌های بسیاری را برای اجاره آپارتمان در امیرآباد مشاهده کنید.

 

 

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید