طلای جهانی، سکه را نزولی کرد

سیگنال تجاری به بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۹۳۷۲۹
اقتصادنیوز: افزایش میزان واردات در دی ماه، جهت انتظارات در بازار ارز را به سوی افزایشی ها چرخاند؛ دیروز، سخنگوی گمرک اعلام کرده بود که میزان واردات در دی ماه یک و نیم درصد افزایش داشت، حال آنکه اندازه صادرات ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.
سیگنال تجاری به بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  به گفته برخی فعالان ارزی، نزدیک شدن واردات در ماه دهم سال به مرز ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار نشان میدهد که بازار ارز در قیمت های بالای ۲۰ هزار تومان از حمایت بنیادی برخوردار است و حداقل تجار بی‌تمایل نبودند که ارز مورد نیاز خود را در همین قیمت ها تهیه کنند و در انتظار دلار زیر ۲۰ هزار تومان نمانند.

عوامل محدود کننده رشد دلار 

با اینکه امروز دلار تا اندازه ای تحت تاثیر انتظارات افزایشی قرار داشت، این ارز رشد محدود ۲ دهم درصدی را ثبت کرد.
به گفته فعالان، بالا رفتن قیمت دلار در صرافی های بانکی و نوسان محدود نرخ حواله درهم موجب شدند که تحرکات بازیگران افزایشی بازار محدودتر شود؛ امروز فرصت ارییتراژ برای معامله گران با افزایش دلار صرافی های بانکی به کانال ۲۵ هزار تومان کاهش یافت و درهم نیز در حوالی محدوده ۷ هزار و ۱۰۰ تومان زندانی شد.
رفت و برگشت سکه
در روزی که بازار دلار افزایش جزیی را تجربه کرد، سکه امامی در مسیر نزولی قرار گرفت و در مقطعی حتی به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رفت. عاملی که سکه را تشویق به کاهش می کرد، نزول طلای جهانی به زیر هزار و ۷۹۰ دلار بود. طلای جهانی حدود ساعت ۴ بعدازظهر در نقطه هزار و ۷۸۹ دلاری قرار داشت. با وجود افت اونس طلا، سکه بازان با امید به برگشت قیمت دلار، فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برگرداندند. در واقع افزایش دلار کمک کرد که افت قیمت سکه محدودتر شود.
دلار ساعت ۵ عصر ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان بود و افزایش ۲ دهم درصدی را نسبت به روز سه شنبه نشان می داد.سکه نیز ۶۰ هزار تومان در مقایسه با روز چهارم هفته ارزان تر شد و روی عدد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

  • بازدهی بازارها 29 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 29 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 29 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 29 بهمن 1399
  • بازدهی بازارها 29 بهمن 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید