سکه به کانال 10 میلیونی سقوط کرد

خداحافظی بازار ارز با ترامپ + نمودار

کدخبر: ۳۸۵۹۰۴
اقتصادنیوز: هر چقدر به تاریخ خروج ترامپ از کاخ سفید نزدیک تر شده ایم، فروشنده ها در بازار ارز با قدرت بیشتری فعالیت می‌کنند.
خداحافظی بازار ارز با ترامپ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز روز چهارشنبه، دلار نه تنها نتوانست به بالای مرز 25هزار تومانی برود که با قدرت زیادی در مسیر نزولی قرار گرفت و به ابتدای مرز 24 هزار تومانی نزدیک تر شد. ساعت 4 بعدازظهر اسکناس آمریکایی با قیمت 24هزار و 410 تومان به فروش می رفت که افت 2 درصدی را نسبت به روز سه شنبه نشان می داد.

نزول دلار، سکه امامی را نیز رهسپار کانال 10 میلیون تومانی کرد. روز چهارشنبه، فلز گران بهای داخلی حدود 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داد و در محدوده 10 میلیون و 870 هزار تومان به کار خود پایان داد. در بازارهای جهانی نیز اونس طلا نوسان افزایشی خاصی نشان نداد که قیمت سکه را مورد حمایت خود قرار دهد.

دوره نزولی در بازار ارز

برخی از تحلیل گران باور دارند، دوره نزولی دلار تا چند روز قبل از ورود بایدن به کاخ سفید ادامه پیدا خواهد کرد، ولی بازار از کف های دو ماه اخیر خود پایین تر نخواهد رفت. دلار در آذرماه تا محدوده 23 هزار و 800 تومانی نزول کرد و این بار نیز برخی تحلیل گران فنی اعتقاد دارند که بازار در همین نقطه به کاهش خود پایان خواهد داد. از نگاه آن ها، با ورود بایدن به کاخ سفید، بازار بر روی احتمال مذاکره ایران با آمریکا تمرکز خواهد کرد و در شرایط کنونی، توافق بین این دو کشور چندان راحت به نظر نمی رسد. بواسطه همین موضوع است که برخی تحلیل گران، به معامله گران توصیه می کنند که خریدهای پله ای خود را ادامه بدهند.

هراس از ارزپاشی دولت

در حالی که عده ای احتمال می دهند، قیمت دلار از ابتدای بهمن کاهش محسوس دیگری را تجربه نکند، گروهی از فعالان، اعتقاد دارند، دولت ممکن است با دستیابی به منابع  بلوکه شده خود اقدام به ارزپایشی در بازار کند و قیمت دلار را دچار افت شدیدتری کند. رییس جمهور نیز در ابتدای روز چهارشنبه صریحا از احتمال افت شدید قیمت دلار سخن گفت. با این اوصاف، به نظر می رسد برای بازار طی هفته های آتی مساله پول های بلوکه شده اهمیت بسیار زیادی پیدا کند و نقش خاصی را در تعیین جهت انتظارات به دست بیاورد. در روزهای اخیر تلاش ایران برای آزاد کردن منابع ارزی که در بانک های کره ای دارد، به سرانجام نرسید، ولی امید به آینده، اثرات منفی این خبر را خنثی کرد.

  • بازدهی بازارها 24 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 24 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 24 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 24 دی ماه 1399
  • بازدهی بازارها 24 دی ماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید