هنگام مواجهه با دعاوی حقوقی و کیفری از چه وکیلی باید کمک بگیریم و شرایط جستجوی وکیل به چه صورت است؟

کدخبر: ۳۹۸۳۴۲
قوانین آیین دادرسی مدنی آنقدر پیچیدگی دارد که یک فرد عادی به سختی می تواند از آن سر درآورد به همین دلیل مراجعه و کمک خواستن از فردی که تخصص کافی در مسائل قانونی دارد ضروری است،
هنگام مواجهه با دعاوی حقوقی و کیفری از چه وکیلی باید کمک بگیریم و شرایط جستجوی وکیل به چه صورت است؟

 انتخاب وکیل یک عمل قانونی می­باشد، طبق قانون ایران وکیل به شخصی گفته می شود که تحصیلات دانشگاهی رشته حقوق را گذرانده و پس از پایان تحصیلات و قبولی در آزمون وکالت و طی دوره کارآموزی نزد یک وکیل خبره پروانه وکالت خود را دریافت نموده باشد، این شخص در دادگستری به عنوان وکیل شناخته و پذیرفته می شود.

طبق ماده 55 قانون وکالت که در سال 1315 به تصویب رسیده است تظاهر به وکیل بودن یا افرادی که پروانه وکالت ندارند و در کاری قانونی مداخله کنند ممنوع می باشد و کسی که این کار را انجام دهد مجازات خواهد شد، اگر در جستجوی وکیل متخصص، جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و یا در جستجوی وکیل در تهران هستید می توانید به سامانه های انتخاب وکیل مراجعه کنید تا با بهترین وکیل پایه یک دادگستری آشنا شوید، این سامانه ها دارای وکلای متعددی در همه حوزه های خدمات کیفری و حقوقی دارند و به راحتی می توانید وکیل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. وکلای دادگستری به دو دسته وکیل حقوقی و وکیل کیفری تقسیم می­شوند، ما در این مقاله قصد داریم در مورد مسائل حقوقی و کیفری بیشتر با یکدیگر بحث کنیم.

تعهداتی که یک وکیل متخصص در خدمات کیفری یا حقوقی دارد

زمانی که یک وکیل اعم از حقوقی و یا کیفری، وکالت شخصی را بر عهده می گیرد در برابر ستاندن حق موکل خود در دادگاه مسئول خواهد بود، در صورتی که از جانب وکیل خسارتی  به موکل وارد شود وی مسئول جبران خسارت خواهد بود، در صورتی که پرونده به گونه ای است که چندین وکیل همزمان وکالت آن را بر عهده گرفته باشند هیچ یک حق دخالت بی مورد بدون هماهنگی با همکارانش را ندارد و همه کارها را باید باهم انجام دهند.

 قوانینی که حق انتخاب وکیل در امور کیفری را بیان می کنند

 ماده 346 قانون آیین دادرسی کیفری بیان می کند هر یک از طرفین دعوا می توانند یک یا چند نفر را به عنوان وکیل مدافع انتخاب نمایند. طبق ماده 347 همین قانون متهم می تواند از دادگاه درخواست کند تا برای وی وکیلی تعیین نماید.

ماده 348 آیین دادرسی کیفری می گوید جرایمی که مجازات آن ها با سلب حیات، حبس ابد و ... همراه است در صورت عدم معرفی وکیل از طرف متهم یا عدم حضور وکیل در دادگاه بدون عذر موجه، دادگاه برای وی وکیل کیفری تعیین می کند که در اصطلاح وکیل تسخیری نامیده می شود.

لازم است که در اینجا به شما انواع وکیل را در دعاوی که به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم می شوند معرفی کنیم.

مزایا و ویژگی های انواع وکیل در خدمات کیفری

خدمات کیفری

کیفر یا مجازات جزایی است که متهم در مقابل آسیبی که به جان و مال دیگران زده است باید بپردازد. زمانی که دو نفر در یک پرونده کیفری حضور دارند هر دو می توانند که برای خود وکیل اختیار کنند چه شخصی که به عنوان متهم است و چه شخصی که به عنوان شاکی.

در این مواقع شاکی یا متهم می توانند به سامانه های حقوقی معتبر مراجعه نمایند و با بررسی سوابق وکلا بهترین وکیل کیفری خود را با شرایط مختلف انتخاب نمایند. زیرا در این سامانه ها تعداد زیادی وکیل کیفری حضور دارند که می توانید از بین آنها با مقایسه حق‌الوکاله و بررسی تجربه آنها وکیل کیفری متخصص را انتخاب نمایید. یک وکیل کیفری خوب با تمامی قوانین کیفری آشنایی کامل داشته و با دریافت هزینه مناسب وکالت پرونده شما را برعهده خواهد گرفت.

خصوصیات و ویژگی های وکیل در خدمات حقوقی

خدمات حقوقی

همه مسائل قانونی در حیطه املاک، امور حسبی، خانواده، امور اجاره، اسناد تجاری و مواردی از این قبیل مربوط به دعاوی حقوقی است البته در بعضی از موارد می توان به صورت کیفری هم طرح شکایت کرد. در دعاوی حقوقی باید از وکیل حقوقی که متخصص در این حوزه ها می باشد و تجربه کافی در وکالت این نوع پرونده ها را دارد، استفاده کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر مشکل شما حقوقی است و در جست و جوی وکیل حقوقی خوب هستید حتما از سامانه های اینترنتی انتخاب وکیل معتبر استفاده نمایید زیرا وکیل حقوقی متخصص و وکیل دعاوی حقوقی خوب در این سامانه ها عضو هستند و علاوه بر اینکه از بهترین مشاوره های حقوقی بهره مند خواهید شد با خیال راحت می توانید پرونده خود را به آن ها بسپارید و با مشاهده حق‌الوکاله و سوابق تحصیلی و کاری وکلا می توانید بهترین وکیل حقوقی را انتخاب نمایید.

چگونه به جستجوی وکیل در تهران و سایر شهرستان ها بپردازیم؟

جستجوی وکیل یکی از معضلاتی در جامعه است که اکثر مردم با آن مشکل دارند و نمی توانند به جست و جوی وکیل متخصص بپردازند و نمی توانند تشخیص دهند که کدام وکیل خوب است و کدام وکیل بد. سامانه های حقوقی اینترنتی تقریبا توانسته اند این مشکل را برطرف کنند و قسمتی از سایت خود را به جستجوی وکیل در تهران و شهرستان ها و همینطور به جستجوی وکیل براساس نام اختصاص داده اند تا کاربران بتوانند با مشاهده پروفایل وکلا به صورت مجزا و بررسی سوابق تحصیلی و شغلی آنها و همینطور بررسی این مورد که هر وکیل در چه حوزه ای تخصص دارد وکیل مورد نظر خود را چه در حوزه های حقوقی و چه در حوزه های کیفری انتخاب نمایند.

شرایط جستجو و انتخاب انواع وکیل در خدمات حقوقی و کیفری از طریق سامانه دادیاب

یکی از سامانه های معتبری که در حوزه معرفی وکیل حقوقی، وکیل کیفری و جستجوی وکیل با شرایط مناسب فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده است سامانه مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب می باشد. دادیاب در بخش جستجوی وکیل خود به ازای هر وکیل یک پروفایل اختصاصی به آنها واگذار می کند تا بتوانند در آن رزومه شغلی و تحصیلی خود را در اختیار کاربران قرار دهند و همچنین خدمات ارائه شده توسط هر وکیل در پروفایل آنها مشخص شده است تا کاربران راحت تر بتوانند وکیل حقوقی و کیفری خود را انتخاب نمایند. یکی از سوالات متداولی که اکثر کاربران برایشان پیش می آید این است که " تفاوت بین انواع وکلای متخصص و شرایط جستجوی هوشمند وکیل در پرونده های کیفری و حقوقی " چیست. برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید می توانید به سامانه دادیاب مراجعه نمایید و هم با رزومه وکلا بیشتر آشنا شوید و هم بتوانید اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید