خرید و نصب دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر هزینه دارد؟

کدخبر: ۴۰۶۹۶۴
آب آشامیدنی نوشیدنی است که مصرف آن برای هر انسانی ضروری است و البته داشتن آب سالم در خانه نیز از واجبات به شمار می‌آید.
خرید و نصب دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر هزینه دارد؟

متأسفانه، همه منابع آب آشامیدنی در شهرها برای مصرف ایمن نیستند و ممکن است آلاینده‌های بسیاری داشته باشند. برای خانه‌ها و محله‌هایی که آب آشامیدنی در آنها سالم نیست و درجه سختی آن بسیار بالا است، خرید دستگاه تصفیه آب می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. در واقع می‌توان با خرید بهترین دستگاه‌های تصفیه آب بازار، از نوشیدن آب سالم و عاری از آلودگی مطمئن شد و همچنین سلامت خود و خانواده خود را تضمین کرد.

بزرگترین و شاید بارزترین متغیر هزینه، نوع و اندازه سیستم تصفیه آب است که انتخاب می‌کنید. به عنوان مثال، سرمایه گذاری روی دستگاه‌های تصفیه آب پارچی می‌تواند بسیار ارزان‌تر از دستگاه‌های زیرسینکی شود، اما باید توجه داشت که این پارچ‌ها میزان آب تصفیه شده‌ی کل خانواده در یک روز را نمی‌توانند تأمین کنند و حتی ممکن است نسبت به دیگر دستگاه‌ها دقت تصفیه کمتری داشته باشند. حتی این پارچ‌ها سیستم استاندارد برای تصفیه را نیز ممکن است نداشته باشند. سیستم‌های تصفیه آب که در بازار هستند و بسیار عملکرد خوبی دارند شامل سیستم اسمز معکوس، یونیزه، سیستم تقطیر و فیلتر کربن می‌شود.

عواملی که بر روی هزینه دستگاه تصفیه آب تأثیر می‌گذارند

قیمت دستگاه تصفیه آب و همچنین فیلتر تصفیه آب می‌تواند در مورد برندهای مختلف متفاوت باشد. این یکی از عامل‌های اصلی در هزینه دستگاه تصفیه آب به شمار می‌آید که بسیار نیز مهم است. هر کدام از برندها مزایا و ویژگی‌های خاصی در دستگاه‌های خود ارائه می‌دهند که این ویژگی‌ها می‌توانند روی هزینه خرید دستگاه تأثیر بگذارند.

قیمت دستگاه تصفیه آب بستگی به عوامل مختلفی دارد و همین عوامل باعث شده است که در بازار قیمت‌ها از 1 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان متغیر باشد. در ادامه درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

1. نوع فیلتراسیون

فیلتراسیون UV و RO در میان بهترین روش‌های فیلتراسیون آب به شمار می‌آیند و این طبیعی است که هر دستگاهی که این روش را داشته باشد، هزینه بیشتری داشته باشد. بنابراین، اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارید و نمی‌دانید که چقدر باید برای آن هزینه کنید تا با بودجه شما همخوانی داشته باشد، می‌توانید ابتدا بر روی نوع روش فیلتراسیون آن تمرکز و تحقیق کنید.

روش اسمز معکوس با 13 لایه فیلتراسیون توانایی حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی تا ابعاد یک ده هزارم میکرون را داراست. اگر آب آشامیدنی خانه شما املاح بسیار زیادی داشته باشد، می‌توانید روی دستگاه‌های دارای فیلتراسیون اسمز معکوس سرمایه گذاری کنید و اگر آلاینده‌های آب در خانه شما بسیار زیاد است و میکروب زیاد دارد، دستگاه‌های یونیزه و یو وی دار بهترین گزینه برای شما هستند. اما شما باید ابتدا هدف خود از خرید دستگاه را مشخص کنید تا بتوانید در مورد هزینه آن نیز نتیجه گیری کنید.

2. هزینه تعویض فیلتر

تعویض فیلتر برای دارندگان دستگاه تصفیه آب یکی از هزینه‌های نگهداری به شمار می‌آید که برای اینکه دستگاه به صورت درست کار کند، باید به صورت دوره‌ای و سر وقت انواع فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب را در دستگاه خود تعویض کنید. برخی شرکت‌ها هستند که برای تعویض فیلتر هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و شما تنها باید هزینه خرید فیلتر را پرداخت کنید؛ بنابراین به این مورد نیز باید هنگام خرید دستگاه توجه داشته باشید.

3. فیلترها

یکی از مواردی که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است روی هزینه سالانه دستگاه تصفیه آب تأثیر بگذارد، قیمت فیلتر های دستگاه تصفیه آب است. هزینه خرید فیلتر تقریبا با میزان هزینه‌ای که برای دستگاه می‌کنید، تناسب دارد. به این معنا که اگر دستگاه خود را با قیمتی بسیار بالا خریداری می‌کنید، باید انتظار خرید فیلتر گران قیمت را نیز داشته باشید. برند و نوع دستگاهی که می‌خرید و البته برند و فروشگاهی که انتخاب می‌کنید، تأثیر مستقیمی روی هزینه خرید فیلتر دارد.

4. مراحل تصفیه آب

مراحل تصفیه آب در دستگاه‌های حال حاضر بازار، می‌تواند از 6 مرحله تا 8 مرحله متفاوت باشد. در هر محله از تصفیه، فیلترها وظیفه تصفیه موارد خاصی را دارند و هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. به عنوان مثال مرحله اول املاح درشت را از آب آشامیدنی حذف می‌کند یا فیلتر مرحله ششم کار شیرین کردن آب را بر عهده دارد. به همین خاطر هر چه میزان مراحل دستگاه بالاتر برود، هزینه خرید و حتی نگهداری آن نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

قیمت دستگاه تصفیه آب

هزینه خرید دستگاه تصفیه آب با توجه به مؤلفه‌هایی که عنوان کردیم می‌تواند متغیر باشد. در زمان خرید باید به مواردی مانند برند، تعداد فیلتر و نوع سیستم فیلتراسیون دستگاه دقت کنید و تنها به دنبال این نباشید که ارزان‌تر دستگاه را بخرید. در میان کشورهای سازنده دستگاه آب تصفیه کن، تایوان به عنوان مهد ساخت دستگاه آب تصفیه کن شناخته می‌شود و به همین خاطر می‌توانید برندهای ساخت این کشور را در لیست خرید خود قرار دهید.

یکی از معتبرترین برندهای تصفیه آب تایوانی مینروا فیلتر است که در مورد قیمت همیشه ثبات داشته است و به این دلیل که به عنوان شرکت پخش به شمار می‌آید، هزینه خرید دستگاه‌های آن و قیمت فیلترهای تصفیه آب آن در تمام فروشگاه‌ها یکسان است.

قیمت دستگاه های تصفیه آب مینروا فیلتر

قیمت دستگاه‌های مینروا فیلتر

طبق جدول قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی اصل تایوان در سایت مینروا فیلتر، هر فردی می‌تواند با توجه به میزان بودجه و همچنین نوع نیازی که دارد، بهترین و باکفیت‌ترین دستگاه‌ها را خریداری کند.

شما بعد از خرید دستگاه باید هزینه‌های نگهداری را نیز در نظر داشته باشید. هزینه خرید دستگاه تصفیه آب شامل مواردی مانند هزینه نصب، هزینه ارسال، هزینه راه اندازی و قیمت فیلتر تصفیه آب می‌شود. اما شما می‌توانید با انتخاب فروشگاه درست، برخی از این هزینه را از لیست هزینه‌های دستگاه آب تصفیه کن حذف کنید و میزان خرج خود را کاهش دهید.

مینروا فیلتر می‌تواند همان فروشگاه مورد نظر شما برای خرید دستگاه آب شیرین کن باشد. پس از سفارش دستگاه، مینروا فیلتر آن را رایگان برای شما ارسال می‌کند و به صورت رایگان نصب نیز می‌کند و این می‌تواند مزیت بزرگی برای شما باشد که به دنبال خرید به صرفه هستید.

منبع: مینروا فیلتر

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید