سیاستمداران چگونه تفریح می کنند؟ + تصاویر

کدخبر: ۱۰۴۸۹۲
سیاستمداران ایرانی، همواره در تلاش بوده اند تا زندگی شخصی و تفریحات خود را از چشم عکاسان و مردم پنهان کنند اما در اکثر مواقع در این کار ناموفق بوده اند و عکس هایی از تفریحات و زندگی شخصی به بیرون از آلبوم های خانوادگی خود درز کرده است.

به گزارش «اقتصادنیوز»، شنبه پنجم مهر ماه سال 1393 روز جهانی گردشگری بود. روزی که علی لاریجانی در مراسمی که برای بزرگداشت این روز برگزار شده بود سخنرانی کرد و گفت: انسان امروز بیش از همیشه نیاز به سفر دارد، چرا که سفر همیشه بخشی از زندگی انسان‌ها بوده است.  رئیس مجلس گویا دل پری از یک نواختی زندگی این روزهای آدم‌های دنیای مدرن داشت، دنیایی که روز به روز مردم ایران نیز در حال پا گذاشتن به آن هستند.

او در همین رابطه گفت : بعد از تجدد نیاز انسان‌ها به سفر بیش از گذشته شده، زیرا محیط زندگی بشر در ساختار مدرنیته تنگ و یکنواخت شده و برای خروج از شرایط کسل‌کننده و همنوایی با طبیعت نیاز به سفر وجود دارد.

لاریجانی گفت که زندگی امروزه مردم محدود و کسل‌کننده شده است.

 در این میان سفر و تفریحات مسئولان قابل توجه است. افرادی که در خبرها و مصاحبه‌ها چهره‌ای جدی دارند اما در تفریحات خود قطعا به شکلی دیگر هستند. شاید خیلی از مردم فکر نکنند که مسئولان هیچ گاه به سفر بروند، چرا که آنها درگیر مشغله، کار و جلسات مختلف هستند.

از میان مسئولان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  علاقه‌ای به ورزش دارد.  وی در بیستم اردیبهشت‌ماه سال 1388 در دیدار با رئیس سازمان جهانی سبک نیو فول کنتاکت کاراته و مربیان تیم‌های خارجی و داخلی این رشته ورزشی و در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:‌ اتکای ورزش نیو فول کنتاکت بر روحیه قوی و اعتماد به نفس و دانش و فیزیولوژی خاص باعث تقویت بالای جسمی و روحی ورزشکاران این رشته است. با وجود اینکه عکسی از هاشمی رفسنجانی در حال ورزش کاراته نیست اما این عکس آیت الله هاشمی را در حال تمرین تیر و کمان نشان در کاخ مرمر نشان می‌دهد.( تصاویر یک، دو، سه)
 سید حسن خمینی نیز به خانواده و تفریح با اعضای خانواده‌اش اهمیت خاصی می‌دهد. فرزند ارشد سید حسن که در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو و بسیار فعال است، هر از چند گاهی عکس‌هایی همراه با پدرش به دوستانش به اشتراک می‌گذارد و این عکس‌ها گواه این است که سید حسن خمینی علاقه‌ خاص به گذراندن وقتش با فرزندانش دارد.(تصویر شماره چهار)

سید محمد خاتمی رئیس جمهور دوران اصلاحات نیز تفریحات و سفرهایی داشته است که تصاویر زیر برخی از آنها را نشان می‌دهد.

در این میان محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم نه‌تنها در دوران ریاستش در خیابان پاستور ورزش می کرد بلکه در دورانی هم که هنوز رئیس دولت نشده بود علاقه خاصی به ورزش و تفریح داشته که تصاویری از آن دوران موجود است.

محسن رضایی، علی اکبر ناطق نوری و سردار قالیباف که اکنون شهردار تهران است، نیز زمانی برای تفریح و فرار از مشکلات و دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی خود دارند که این لحظات هم توسط دوربین‌هایی ثبت شده است.


همچنین عده‌ای دیگر از مسئولان در هنگام بازدید از مجموعه‌ای یا ماموریتی تفریح هم می‌کنند. حاجی بابایی زمانی که وزیر آموزش و پرورش بود همراه با عباسی، وزیر ورزش و جوانان در تله کابین همدان بودند که تصویر آنها ثبت شده است.


علی لاریجانی، رئیس مجلس؛ حسن روحانی، رئیس جمهوری؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ؛ علی مطهری، نماینده مجلس نهم ؛ علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران نیز تفریحاتی داشته‌اند که دوربین‌هایی آن لحظات را ثبت کرده‌اند.







 











 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید