انتشار کارنامه خرید و فروش مسکن در شهریور ماه

17 هزار امضایی که به مسکن جان داد / افزایش 24 درصدی در کشور و 71 درصدی در تهران

کدخبر: ۱۰۵۳۰۸
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از افزایش 71 درصدی معاملات مسکن تهران در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: معاملات خرید و فروش نسبت به اجاره رشد بهتری داشته است. 
17 هزار امضایی که به مسکن جان داد / افزایش 24 درصدی در کشور و 71 درصدی در تهران

حسام عقبایی در گفت‌وگو با "اقتصاد نیوز " با اشاره به افزایش معاملات مسکن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه با افزایش قراردادهای خرید و فروش همراه بوده است .

به گفته وی، آمار ثبت شده از تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهریور ماه امسال بیانگر افزایش 71 درصدی معاملات بوده است، به گونه‌ای که تعداد قراردادهای شهریورماه امسال بیش از 16 هزار و 946 مورد ثبت شد.

وی با اشاره به ثبت معاملات مسکن براساس کد رهگیری گفت:  این در حالی است که تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهریورماه سال گذشته حدود 9 هزار و 903مورد ثبت شده است.

این در حالی است که پیش از این وی از افزایش دو برابری معاملات مسکن خبر داده بود اما جزئیات معاملات بیانگر افزایش 71 درصدی است.

*افزایش 24 درصدی معاملات خریدوفروش مسکن در کشور
عقبایی در ادامه در مورد وضعیت مسکن در کشور افزود: در معاملات خرید و فروش مسکن در کل کشور نیز تعداد قراردادها در شهریور ماه امسال 107 هزار و 500مورد و در شهریور ماه سال گذشته 86 هزار و 633 مورد ثبت شده که این ارقام نشان از رشد حدود 20 هزار و 867 موردی معادل 24 درصد افزایش دارد. 

وی گفت: کل قراردادهای مسکن اعم از خریدو فروش، اجاره نامه و پیش فروش نیز در شهریور ماه امسال بیش از 188 هزار و 751 مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که آن موقع حدود 161 هزار و 124 مورد بود بیش از 27 هزار و 627 مورد معادل 17 درصد رشد داشته است.

به گفته وی ، بازار مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون روند ثبات قیمت به خود گرفته است و به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز قیمت‌ها به ثبات بیشتری برسند .

 پیش تر عقبایی به" اقتصادنیوز "گفته بود که به طور کلی بازار مسکن سال 93 نسبت به سال گذشته خود بهتر شد و با رونق بیشتری همراه بود.

لینک های مرتبط : 
مسکن ارزان شد/هر متر مسکن 4.1 میلیون تومان

ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه پایتخت متری چند؟

کمترین و بیشترین قیمت مسکن در کشور

بازگشت رونق به معاملات مسکن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید