گردش مالی خرید و فروش مسکن در شهریورماه

جابه جایی 3400 میلیاردی در بازار مسکن

کدخبر: ۱۰۵۴۸۲
با فرض میانگین هر واحد مسکونی به مبلغ 200 میلیون تومان در شهر تهران، با یک حساب سرانگشتی گردش مالی خرید و فروش مسکن در شهریور ماه امسال به حدود 3400 میلیارد تومان رسیده است.
جابه جایی 3400 میلیاردی در بازار مسکن

به گزارش" اقتصاد نیوز "  3400میلیاردتومان کمترین میزانی است که می‌توان برای خرید و فروش مسکن در شهریور ماه در بخش شهری محاسبه کرد.

بر این اساس، شهریور ماه امسال با انعقاد 17 هزار امضا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بازار مسکن رونق گرفت و این امضاها توانستند بازار مسکن را  تا حدودی تکان دهند.  

گرچه برخی بر این باورند که هنوز بازار مسکن آنچنان که باید رونق نگرفته و فقط در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهتر شده است، اما رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید که روند رو به رشد معاملات مسکن نسبت به سال گذشته چشمگیر است.

طبق این گزارش میزان معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به شهریور ماه سال گذشته با افزایش 71درصدی همراه شده است. بنابراین همه محاسبات بر اساس میزان خرید و فروش‌های مسکن در شهریور 93 محاسبه شده است. 

حال با احتساب هر مسکن حداقل به ارزش 200 میلیون تومان ،‌گردش مالی خرید و فروش مسکن در شهر تهران حدود 3400میلیارد تومان می‌شود.

این درحالی است که ممکن است کمترین قیمت خرید مسکن در منطقه‌ای حداقل 300 تا 500 میلیون تومان و در منطقه‌ای دیگر حدود 200میلیون تومان و در منطقه‌ای دیگر حدود 600 میلیون تومان باشد و البته ممکن است که برخی مسکن‌های نیز ارزان‌تر از قیمت 200 میلیون تومان باشد. با این حال آنچه در این گزارش مبنا قرار گرفته مسکن با نرخ 200 میلیون تومان است.  

بر این اساس" اقتصاد نیوز "  سعی کرده است با احتساب میانگین خرید یک واحد مسکونی حدود 50متری به نرخ هر متری چهار میلیون تومان در تهران به علاوه گردش مالی یک ماه پررونق در سال را محاسبه کند.

لینک‌های مرتبط :

17 هزار امضایی که به مسکن جان داد

مسکن ارزان شد/هر متر مسکن 4.1 میلیون تومان

کمترین و بیشترین قیمت مسکن در کشور

بازگشت رونق به معاملات مسکن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید