توقف اتوبوس‌سازی در کشور/ تولید کامیون رو به احتضار

کدخبر: ۱۴۷۶۳۵
ایران با داشتن هفت کارخانه اتوبوس و 12 واحد تولیدی کامیون ظرف سه ماه گذشته تنها 90 دستگاه اتوبوس و یکهزار و 800 دستگاه کامیون را به تولید رسانده است.
توقف اتوبوس‌سازی در کشور/ تولید کامیون رو به احتضار

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه ایران دارای هفت کارخانه اتوبوس و 12 واحد تولیدی کامیون است، ظرف سه ماه گذشته تنها 90 دستگاه اتوبوس و یکهزار و 800 دستگاه کامیون را به تولید رسانده است.

بر اساس این گزارش، هفت واحد تولیدی اتوبوس در کشور با پیشینه نزدیک به چهار دهه اتوبوس‌سازی تا پایان بهار امسال تنها 90 دستگاه انواع اتوبوس را به تولید رسانده‌اند که در بین شرکت های سازنده اتوبوس، عقاب افشان با تولید 76 دستگاه، بیشترین تعداد این نوع خودرو را به تولید رسانده است.

این گزارش حکایت از آن دارد که شرکت ایران‌خودرو دیزل که روزگاری مشغول تولید اتوبوس‌های بنز در ایران بود ظرف سه ماه گذشته تنها یک دستگاه اتوبوس را به تولید رسانده است.

بررسی کارنامه بهاری اتوبوس‌سازان نشان می‌دهد که در سه ماه نخست امسال شهاب خودرو دو دستگاه، یاوران خودرو شرق شش دستگاه و آکیا دویچ، پنج دستگاه اتوبوس را به تولید رسانده اند تا تولید انواع اتوبوس در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل با 55 درصد کاهش روبرو شود.

این گزارش حاکی از آن است کامیون‌سازان کشور نیز که در بهار امسال یکهزار و 800 دستگاه انواع کامیون را به تولید رسانده‌اند که تولید این نوع خودرو تجاری نسبت به سال گذشته با کاهش تولید 42 درصدی مواجه شده است.

با توجه به تردد بیش از 60 هزار کامیون فرسوده در کشور نیاز است تا سالانه حداقل 10 هزار دستگاه انواع کامیون به تولید برسد تا ظرف شش سال کامیون های فرسوده از رده خارج شود که البته با توجه به نیاز بازار این قابلیت نیز وجود دارد که تیراژ تولید کامیون در کشور افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید