نوسان محدود اکثر آلت کوین ها

قیمت بیت کوین در مرز 17000 دلار/ ترس بازار از ایجاد یک بحران جدید

کدخبر: ۵۳۹۲۴۶
اقتصادنیوز: جدال خریداران و فروشندگان بیت کوین در حوالی نرخ 17000 دلار همچنان ادامه دارد. بازار هنوز نتوانسته جهت خود را مشخص کند.
قیمت بیت کوین در مرز 17000 دلار/ ترس بازار از ایجاد یک بحران جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، رمز ارزها مدتی است که درجا می زنند و قیمت بیت کوین بین کانال های 16000 و 17000 دلار سرگردان است. امروز هم که قیمت دقیقا به 17000 دلار رسیده و در حوالی همین نرخ در حال نوسان است.

هم اکنون بیت کوین با رشد حدود 2 دهم درصدی، چند دلار بالاتر از 17000 دلار معامله می شود و بازده هفتگی آن مثبت 2 درصد است. در مقیاس ماهانه هم همچنان 17 درصد کاهش دیده می شود.

بیت کوین با ارزش 326 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته حدود 16 میلیارد دلار معامله شده که رقمی کوچک برای بزرگ ترین ارز بازار است. ارزش معاملات پایین می تواند ناشی از همین بلاتکلیفی موجود در بازار باشد.

در شرایطی که ترس ناشی از ورشکستگی صرافی FTX همچنان در بازار مشهود است، اخیرا این سوال مطرح شده که آیا گری اسکیل هم سرنوشتی مشابه FTX خواهد داشت؟ گری اسکیل شرکت مدیریت سرمایه و دارای بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین در جهان است که اخیرا اعلام کرده گواه اثبات ذخایر خود را با مشتریان به اشتراک نخواهد گذاشت.

همین موضوع باعث ایجاد تردیدهایی در وضعیت این شرکت شده است. البته احتمال مشکل دار شدن گری اسکیل بسیار کمتر است اما چنانچه این اتفاق رخ بدهد، بازار ارزهای دیجیتال با یک سقوط دیگر مواجه خواهد شد.

سقوط ارزش معاملات اتریوم

برخلاف بیت کوین که مثبت شده، اتریوم کمی کاهش قیمت داشته و با افت حدود یک درصدی در محدوده 1260 دلار معامله می شود. با این وجود اتریوم در مقیاس هفتگی 3 درصد رشد کرده است. اما در مقیاس ماهانه 20 درصد افت در این آلت کوین دیده می شود.

ارزش معاملات اتریوم امروز سقوط کرده و به رقم 5 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار این آلت کوین هم اکنون 154 میلیارد دلار است.

نوسان محدود اکثر آلت کوین ها

جو کلی آلت کوین ها امروز منفی است. اما با این حال چند نماد رشد کرده اند. Trust Wallet Token با رشد 6 درصدی بیشترین افزایش قیمت را دارد. دوج کوین هم بیش از 4 درصد رشد کرده است.آوالانچ نیز با رشد 1.5 درصدی، جزو نمادهای مثبت امروز است. مابقی آلت کوین های مثبت، رشدی کمتر از یک درصد دارند.

نمادهای منفی هم امروز نوسان زیادی ندارند. ترا کلاسیک و مونرو با افت 2 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را در فهرست 50 ارز برتر بازار دارند. مابقی آلت کوین های منفی، افتی کمتر از 2 درصد داشته اند.

کاهش ارزش معاملات تا رقم 29 میلیارد دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 2 دهم درصدی به رقم 853 میلیارد دلار رسیده و ارزش معاملات نیز با افت 19 درصدی، طی شبانه روز گذشته 29 میلیارد دلار بوده است. این یکی از کم ترین ارقام معاملات روزانه طی چند ماه گذشته محسوب می شود.

ارزش معاملات دیفای 2 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم 27 میلیارد دلار است.

دامیننس بیت کوین هم که ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزهای دیجیتال را نمایش می دهد، به رقم 38.3 رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک