جهش 8 درصدی فلو

درجا زدن بیت کوین در چهاردهمین سالگرد اولین استخراج

کدخبر: ۵۴۶۲۱۴
اقتصادنیوز: در چهاردهمین سالگرد استخراج اولین بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال نوسان خاصی ندارد و در محدوده 16750 دلار معامله می شود.
درجا زدن بیت کوین در چهاردهمین سالگرد اولین استخراج

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز چهاردهمین سالگرد استخراج اولین بیت کوین است. سال 2008 بود که توسعه دهنده بیت کوین با نام مستعار ساتوی ناکاموتو، اهداف راه اندازی این پروژه را اعلام کرد.

سرانجام در 3 ژانویه سال 2009 اولین بلاک زنجیره بلاک چینی بیت کوین استخراج شد. طی این سال ها بیت کوین نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته و حالا در یکی از چرخه های نزولی خود به سر می برد.

امروز بیت کوین با رشد حدود یک دهم درصدی نسبت به دیروز، با قیمت حدود 16750 دلار معامله می شود. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 11 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز مثل دیروز، 322 میلیارد دلار است.

بیت کوین در مقیاس هفتگی افتی کمتر از یک درصد داشته و در مقیاس ماهانه نیز افت 1.5 درصدی را نمایش می دهد.

امروز اعلام شده که با وجود روند نزولی قیمت بیت کوین، تعداد آدرس هایی که دارای حداقل یک بیت کوین هستند در حال افزایش است. معمولا افزایش تعداد آدرس های دارای حداقل یک بیت کوین، نشان دهنده تمایل خریداران خرد به خرید این ارز و امیدواری آن ها نسبت به آینده آن است.

اتریوم هم تکان نخورد

اتریوم هم امروز نوسان قیمت زیادی ندارد. افت یک دهم درصدی، بزرگ ترین آلت کوین بازار را به نرخ حدود 1215 دلار رسانده است.

اتریوم در مقیاس هفتگی افتی نیم درصدی دارد و در مقیاس ماهانه افت 3 درصدی داشته است. ارزش معاملات 24 ساعت گذشته اتریوم حدود 3 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 148 میلیارد دلار است.

جهش 8 درصدی فلو

امروز تعداد آلت کوین های مثبت، بیشتر از تعداد منفی ها است. نوسانات مثبت ها هم بیشتر از نوسانات منفی ها بوده است. در فهرست 50 ارز برتر بازار، بیشترین رشد قیمت را فلو با افزایش 8 درصدی داشته است.

سولانا و لیدو دائو هم رشدی 7 درصدی داشته اند و از نمادهای پربازده امروز محسوب می شوند. بیت دائو نیز کمی بیشتر از 3 درصد رشد کرده و مابقی نمادهای مثبت، رشد کمتر از 3 درصد داشته اند.

در فهرست نمادهای منفی، تون کوین با افت 4 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. اینترنت کامپیوتر هم 2 درصد افت کرده و مابقی نمادهای منفی، افتی کمتر از یک درصد دارند.

در مقیاس هفتگی، بیت دائو با رشد 35 درصدی بهترین بازده را داشته و OKB نیز با رشد 31 درصدی وضعیت خوبی دارد. در همین مقیاس زمانی، ترا کلاسیک با افت 12 درصدی بیشترین کاهش قیمت را نمایش می دهد. هدرا هم طی این مدت 10 درصد افت کرده است.

رشد جزئی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال که اخیرا به بالای 800 میلیارد دلار بازگشته، امروز با رشد 2 دهم درصدی به 808 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم نسبت به دیروز تغییر خاصی نکرده و رقم 21 میلیارد دلار در تابلو معاملات دیده می شود.

طی 24 ساعت گذشته ارزش معاملات دیفای 1.6 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 19 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید