عقب ماندگی اتریوم از بیت کوین

دوره نزولی بیت کوین به پایان رسید؟

کدخبر: ۵۶۴۷۹۲
اقتصادنیوز: امروز یکی از آن روزهای کم نوسان در بازار ارزهای دیجیتال است. نه نمادهای مثبت رشد خاصی داشته اند، نه نمادهای منفی افتی سنگین را به ثبت رسانده اند.
دوره نزولی بیت کوین به پایان رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز ، در بازار ارزهای دیجیتال امروز نوسانات کوچکی دیده می شود. بیت کوین به عنوان بزرگ ترین ارز دیجیتال در حال حاضر منفی است اما افت آن به یک درصد هم نمی رسد.

بازده بیت کوین در مقیاس هفتگی به مثبت یک درصد رسیده و در مقیاس ماهانه هم رشد 26 درصدی را نمایش می دهد. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 16 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 546 میلیارد دلار است.

بیت کوین که مدتی مثبت بوده و وضعیت نسبتا خوبی داشته، اکنون محبوبیت بیشتری میان سرمایه گذاران پیدا کرده و بسیاری از افراد بر این باورند که دوره نزولی به پایان رسیده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز به عدد 63 رسیده که در محدوده طمع قرار دارد. معمولا این شاخص وقتی در محدوده طمع قرار می گیرد، برای مدتی وضعیت بازار بهبود می یابد و برعکس، زمانی که وارد محدوده ترس می شود، مدتی بازار افت می کند. البته دفعاتی هم بوده که چنین رابطه ای میان قیمت و شاخص ترس و طمع ایجاد نشده و برای انجام معامله نباید فقط تغییرات این شاخص را در نظر گرفت.

عقب ماندگی اتریوم از بیت کوین

اتریوم هم امروز وضعیتی مشابه بیت کوین دارد و با افت کمتر از یک درصد، هم اکنون در محدوده 1810 دلار معامله می شود. اتریوم در مقیاس هفتگی رشد 2 درصدی داشته و در مقیاس ماهانه هم 15 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده که 11 درصد کمتر از رشد ماهانه بیت کوین است.

به طور کلی طی حدود یک ماه اخیر وضعیت بیت کوین نسبت به بسیاری از آلت کوین ها بهتر بوده و به همین دلیل است که اتریوم هم در مقایسه با بیت کوین بازدهی کمتری را ثبت کرده است. البته معمولا در دوره هایی که به «آلت سیزن» معروف است، این عقب ماندگی آلت کوین ها به سرعت جبران می شود و بسیاری از معامله گران در انتظار شروع فصل آلت کوین ها هستند تا عقب افتادگی آن ها جبران شود.

اتریوم با ارزش بازار 217 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته بیش از 7 میلیارد دلار معامله شده است.

سقوط آربیتروم ادامه دارد

امروز تعداد آلت کوین های مثبت کم نیست. اما هیچ کدام از آن ها حتی به میزان 4 درصد هم رشد نکرده اند. کاردانو با افزایش قیمت 3 درصدی پربازده ترین نماد امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار است. مابقی آلت کوین های مثبت رشدی کمتر از 2 درصد دارند.

در فهرست نمادهای منفی، آربیتروم با افت حدود 6 درصدی منفی ترین نماد است. این آلت کوین که اخیرا در صرافی ها لیست شده، از لحظه ای که قابل معامله شده تا به حال حدود 89 درصد از ارزش خود را از دست داده است. آپتوس، دوج کوین و فانتوم هم امروز 5 درصد کاهش قیمت داشته اند و جزو منفی ترین نمادها قرار گرفته اند.

ارزش معاملات بالا رفت، ارزش بازار پایین

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز نیم درصد افت کرده و به رقم 1.18 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 39 درصد افزایش یافته و رقم 38 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای 4 میلیارد دلار طی 24 ساعت گذشته بوده و در استیبل کوین ها هم 34 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۳ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید