طراحی شگفت انگیز و ۴ دوربین برجسته؛

Mate 40 Pro؛ پرچمدار جدید هوآوی

کدخبر: ۳۶۹۵۰۹
رقابت بر سر رهبری بازار تلفن‌های همراه در سال ۲۰۲۰ با رونمایی از تلفن‌های همراه فوق هوشمند سری میت ۴۰ هوآوی به نقطه اوج خود رسید. اما هوآوی میت ۴۰ پرو؛ پرچمدار جدید چینی چگونه تلفن هوشمندی است؟
Mate 40 Pro؛ پرچمدار جدید هوآوی

به گزارش اقتصاد نیوز، شرکت هوآوی از جدیدترین ابر تلفن هوشمند خود یعنی میت 40 پرو (Mate 40 Pro) رونمایی کرد و امیدوار است تا این پرچمدار جدید چینی بتواند در رقابت با آیفون 12 پرو و ​​سری گلکسی  S20 و سری نوت سامسونگ پیروز شود. این تلفن هوشمند طراحی بدنه‌ای بسیار جذابی دارد و از جدیدترین فناوری‌های پیشرفته و 5G بهره می‌برد.  اگرچه این تلفن روی کاغذ بی نقص به نظر می‌رسد، اما از یک مشکل اساسی نیز رنج می‌برد. به دلیل تحریم‌های مداوم اعمال شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا، تلفن‌های هوآوی نمی‌توانند از هیچ کدام از سرویس‌های گوگل از جمله جی‌میل (Gmail)، نقشه (Maps)، کروم (Chrome) و از همه مهم‌تر فروشگاه گوگل پلی (Google Play) استفاده کنند. البته باید عنوان کرد که هوآوی فروشگاه برنامه خاص خود را هم دارد (که بعداً به آن می‌پردازیم)، اما هنوز این فروشگاه هیچ جای رقابتی با گوگل ندارد و این کار تلفن‌های جدید نسل میت هوآوی را برای رقابت در بازار دشوارتر می‌کند.

تلفن‌های هوشمند هوآوی میت 40 پرو (Mate 40 Pro) در اواخر سال جاری میلادی و با قیمت ۱۱۹۹ یورو به بازار عرضه می‌شوند. اما اگر مسئله کمبود اپلیکیشن را به کنار بگذاریم، هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن میت 40 پرو وجود دارد. بیایید نگاهی به این تلفن هوشمند 2020 بیاندازیم.

ezgif.com-webp-to-jpg(11)

طراحی زیبا و حیرت‌انگیز

جلوه مروارید گونه پشت بدنه میت بسیار دوست داشتنی و زیبا است. اگر از یک زاویه به آن نگاه کنید و رنگ‌های ملایم نارنجی و آبی روشن را نشان می‌بینید. اگر کمی آن را در زیر نور متمایل کنید، رنگ ها براق می‌شوند و به رنگ‌های آبی و بنفش عمیق تری درمی‌آیند. اگر آن را بیشتر حرکت دهید هم مطمئنا قادر خواهید بود رنگ‌هایی را ببینید که حتی نام آن‌ها را نمی‌دانید.

طراحی ظاهری هوآوی میت 40 پرو راضی کننده است و به طور همزمان زیبایی و خاص بودن بی‌نظیر را به تلفن می‌بخشد. شیشه مات و همچنین لبه فلزی و ساختار جامد کلی آن بسیار ممتاز است. طراحی این تلفن همراه به گونه‌ای است که وقتی آن را در دست بگیرید، عمیقا احساس می‌کنید که یک دستگاه پیشرفته در اختیار شماست.

میت 40 پرو صفحه نمایش 6.76 اینچی روشن و واضحی دارد که حاشیه‌های باریکی از آن درست تا لبه کشیده می‌شوند. بدنه این تلفن به طور بسیار جذابی طراحی شده است که برای استفاده از قاب فلزی خم می‌شود. تصاویر در صفحه نمایشگر پر جنب و جوش به نظر می‌رسند، نوشته‌های با فونت کوچک کاملا واضح و شفافند و در فضای باز و در معرض نور خورشید به راحتی قابل خواندن است.

mate-40-pro

4 دوربین قدرتمند میت ۴۰ پرو

چهار دوربین پشتی هوآوی فوق العاده هستند، اگر نتوان گفت بهترین دوربین‌ها هستند. دوربین اصلی نوردهی را به خوبی متعادل می‌کند و رنگ‌های دقیق و زنده ارائه می‌دهد. با زوم اپتیکال 5 برابر، عکس‌هایی با جزئیات چشمگیر می‌گیرد و حتی در زوم 10 برابر نیز وضوح زیادی در تصاویر آن وجود دارد. دوربین فوق عریض این مدل کمتر برجسته است و عکس هایی با کنتراست ملایم‌تر و گاها با تغییر محسوس در تعادل رنگ سفید می‌گیرد که احتمالا به دلیل از بین بردن سایه‌ها در حالت HDR است.

شرکت هوآوی در گوشی‌های Mate 40 Pro تمرکز زیادی را بر روی دوربین ویدیو گذاشته است، اما هنوز می‌توان گفت که جای پیشرفت دارد. تثبیت کننده دوربین ویدیو بسیار عالی است، حتی در زمانی که با سرعت بالایی راه بروید می‌توانید تصاویری صاف، با ثبات و بدون لرزش ضبط و فیلمبرداری کنید. بزرگنمایی اپتیکال برای عکسبرداری از ترکیبات مختلف مفید است، اگرچه هنگام عکسبرداری با بزرگنمایی 5 برابر متوجه خواهید شد که تمرکز به طور مکرر به داخل و خارج کادر اصلی می‌رود. همچنین حالت HDR دوربین فیلمبرداری تلفن به همان اندازه که در عکس ها وجود دارد، سنگین و بیش از اندازه است. شیوه پردازش آن سایه‌ها را به وجود می‌آورد و نقاط برجسته را تا حدی کاهش می‌دهد که فیلم‌های حاصل کمی ناامید کننده خواهند بود و از تحریفات تثبیت کننده عجیب و غریب آن رنج می‌برند. به طور دقیق تر می‌توان گفت دوربین ضبط ویدیو هوآوی میت 40 پرو نرم افزاری است که تلاش می‌کند آسمانی روشن را که در قاب در حال حرکت است، متعادل کند.

در کل اما می‌توان گفت که هیچ تردیدی در اینکه دوربین‌های این مدل از هوآوی بسیار خوب و کارآمد هستند وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد با چند تغییر نرم افزاری می‌توان کمک زیادی برای تبدیل آن به یک دوربین عالی انجام داد.

ezgif.com-webp-to-jpg(12)

پردازنده قوی، تکنولوژی 5G و عمر باتری

در میت 40 پرو، از پردازنده Kirin 9000 هوآوی استفاده شده است، که از قابلیت اتصال 5G فوق العاده‌ و 8 گیگابایت RAM برخوردار است. به سرعت در میان منو و برنامه‌ها و بخش‌های مختلف می‌توانید گشت و گذار کنید و حتی در هنگام اجرای بازی سنگینی چون Asphalt 9: Legends هیچگونه لگ و تاخیری مشاهده نخواهید کرد و نرخ فریم‌های مداوم بالایی را نشان می‌دهد.

به رغم آنکه کارشناسان حوزه تلفن‌های همراه تاکنون آزمایشات متداول ودقیقی که برای سنجش باتری تلفن‌های همراه به کار می‌رود را بر روی باتری این مدل از تلفن‌های هوآوی انجام نشده است. اما بر اساس تجربیات و گزارشات درباره این تلفن به نظر می‌رسد که می‌تواند تا یک روز کامل با استفاده از امکانات مختلف و متفاوت باتری خود را حفظ کند و مقدار زیادی را نیز برای روز بعدی ذخیره کند. هوآوی میت 40 پرو از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

uTAhmki1wBmm

مشکل بزرگ اپلیکیشن‌ها و برنامه هوآوی

این تلفن در حالی که از سیستم عامل اندروید در هسته اصلی خود استفاده می‌کند اما از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کند، به این معنی که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند به فروشگاه گوگل پلی دسترسی پیدا کند. این نسل جدید از پرچمداران هوآوی به اپلیکیشن‌هایی مانند جی‌میل (Gmail) و یوتیوب (YouTube) به هیچ وجه دسترسی ندارند، اگرچه هنوز هم می‌توان از طریق مرورگر وب به سرویس یوتیوب دسترسی پیدا کرد.

هوآوی برای مقابله با این مسئله، فروشگاه اپلیکیشن خود را به نام هوآوی اپ گالری راه‌اندازی کرده است و به اعتبار خود، تلاش‌های زیادی را برای کاهش شکاف‌های به وجود آمده طی ماه‌های اخیر انجام داده است. در این فروشگاه اپلیکیشن اخیرا توسعه یافته نام‌های بزرگی مانند آمازون (Amazon)، اسنپ چت (Snapchat)، تیک تاک (TikTok) و تیندر (Tinder) در دسترس هستند. همچنین اپلیکیشن‌های تلگرام (Telegram)، فیس‌بوک (Facebook) و واتس‌اپ (WhatsApp) را هم می‌توان به طور مستقیم از وب سایت‌های رسمی آن‌ها و با عنوان فایل‌های نصبی APK  مستقیما بارگیری و نصب کرد. اما مثلا تاکنون جایی برای بارگیری رسمی و نصب اینستاگرام (Instagram) برای تلفن‌های هوآوی وجود ندارد. البته فایل نصبی APK آن در سرویس‎های شخص ثالث و وب سایت‌های مختلفی در دسترس است، همان گونه که در مورد انواع برنامه‌های اندرویدی دیگر نیز این گونه است. اما نکته مهم در چنین شرایطی آنجاست که اکثر سرویس‌های شخص ثالثی که ادعای ارائه اپلیکیشن‌ها را دارند مشغول فریب علنی شما با تبلیغات مستقیم هستند. بسیاری از سایت‌هایی که از این گونه ترفندها استفاده می‌کنند از یک دکمه بزرگ با عنوان اکنون بارگیری کنید (Download Now) استفاده می‌کنند که در واقع یک آگهی است و دکمه نصب APK را در ابعادی بسیار کوچک‌تر و در پایین آن مدفون کرده‌اند. باید بسیار مراقب این تبلیغات باشید و بدانید که تجربه آن به اندازه مرور در فروشگاه‌های عادی خوشایند نیست.

همچنین نکته بسیار مهم‌تر در این باره آنجاست که نصب فایل‌های APK از منابع ناشناخته اساسا کاری بسیار خطرناک است. از آنجا که این اپلیکیشن‌ها از منابع رسمی نیامده‌اند، شما حتی نمی‌دانید که آن‌ها به روز هستند یا اینکه با بدافزار پر شده‌اند.


این مطلب را هم بخوانید؛

 غولِ چینی از اپل و سامسونگ جلو زد


شاید دانلود کردن چنین اپلیکیشن‌هایی با یک دستگاه تلفن همراه جهت بازبینی ایده بدی نباشد، اما قطعا نباید با تلفنی که حاوی اطلاعات بانکی، لیست مخاطبین و ایمیل‌های کاری است چنین کاری انجام دهید.

شرکت هوآوی اعلام کرده است که در حال کار با توسعه دهندگان است تا بتواند اپلیکیشن‌های بیشتری را به فروشگاه خود بیاورد.

برای مثال، این شرکت سیستمی را راه اندازی کرده است که به موجب آن اگر برنامه خاصی در دسترس نباشد، می توانید علاقه‌مندی خود را برای ارائه آن اپلیکیشن در اپ گالری هوآوی ثبت کنید. با فرض اینکه تعداد مکفی از افراد همین کار را انجام دهند، هوآوی آن برنامه را اولویت بندی کرده و به فروشگاه خود می‌آورد. این شرکت همچنین در هفته‌های آینده سرویس نقشه‌های خود را راه اندازی می‌کند.

اما واقعیت همچنان همان است که بود، یعنی قفسه‌های فروشگاه هوآوی در حال حاضر نسبتا خالی است و اگر می‌خواهید آخرین بازی‌ها و خدمات را دریافت کنید، تلفن‌های گروه هوآوی میت 40 مناسب شما نیست.

ezgif.com-webp-to-jpg(13)

مدل‌های مختلف تلفن‌های هوآوی سری میت ۴۰

در کنار هوآوی میت ۴۰ پرو (Mate 40 Pro) که در بالا توضیح داده شد، مدل اصلی و استاندارد این تلفن همراه یعنی میت ۴۰ (Mate 40) دارای دوربینی با قابلیت‌های پایین‌تر است، از جمله لنزهای زوم اپتیکالی که توانایی بزرگنمایی تا ۳ و ۵ برابر را دارند. این مدل همچنین دارای یک لنز فوق عریض با وضوح پایین است.

در همین حال، مدل برتر این نسل از تلفن‌های هوآوی، میت ۴۰ پرو پلاس (Mate 40 Pro Plus) دارای یک لنز حرفه‌ای تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی ۳ برابری، یک لنز تله‌فوتو ۱۰ برابری و یک لنز اپتیکال بزرگ با توان زوم ۱۷ برابری است. این بزرگترین توان زوم یک لنز اپتیکال است که تاکنون در تلفن‌های همراه هوشمند دیده شده و باید دید که تصاویر در این محدوده بزرگنمایی چگونه است. لنز فوق العاده عریض میت ۴۰ پرو پلاس نیز به لطف یک لنز فرم آزاد، نوید تحریف کمتری در تصاویر را می‌دهد.

همچنین میت۴۰ آر اس (Mate 40 RS) نیز در این گروه وجود دارد که با شرکت طراحی پورشه دیزاین (Porsche Design) ساخته شده است. فناوری در این نسخه اساسا همان است که در Mate 40 Pro موجود است، اما از زیبایی کلی بی نظیری برخوردار است.

هدفون‌های بی سیم هوآوی فری بادز استودیو (Huawei FreeBuds Studio) اولین هدفون این شرکت است که نوید آن را می‌دهد که نویز را فیلتر می‌کند، صدا با وضوح بالا را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند پس از هر بار شارژ کامل تا ۲۴ ساعت فعالیت کند.

PEzeHrmZJw9t

قیمت رسمی تلفن‌های همراه هوآوی سری میت ۴۰

هوآوی میت ۴۰: ۸۹۹ یورو (۸۱۰ پوند، ۱۰۶۰ دلار)

هوآوی میت ۴۰ پرو: ۱۱۹۹ یورو (۱۰۸۰ پوند، ۱۴۲۰ دلار)

هوآوی میت ۴۰ پرو پلاس: ۱۳۹۹ یورو (۱۲۶۰ پوند، ۱۶۶۰ دلار)

میت ۴۰ آر اس پورشه دیزاین: ۲۲۹۵ یورو (۲۰۷۰ پوند، ۲۷۱۰ دلار)

هدفون هوآوی فری‌بادز استودیو: ۲۹۹ یورو (۲۷۰ پوند، ۳۵۰ دلار)

xSSwnWmWipVX

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید