اقدام خیرخواهانه همسران سابق بیل گیتس و جف بزوس

برابری منتظر نمی‌ماند! /اثر کرونا بر «برابری جنسیتی»

کدخبر: ۴۲۹۹۷۷
همسران سابق بیل گیتس و جف بزوس دو ثروتمند جهان با هم برای کار خیر و نیکوکارانه در حال همکاری هستند.
برابری منتظر نمی‌ماند! /اثر کرونا بر «برابری جنسیتی»

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل سی ان ان، ملیندا فرنچ گیتس و مک کنزی اسکات در یک اقدام بشردوستانه با یکدیگر همکاری کردند تا 40 میلیون دلار برای پیشبرد قدرت و نفوذ زنان آمریکایی در دهه آینده هزینه کنند.     

این کمک مالی به برندگان مسابقه « برابری نمی تواند منتظر بماند »، مسابقه ای که توسط شرکت سرمایه گذاری فرانسوی گیتس Pivotal Ventures برگزار شد ، اهدا خواهد شد.

این مسابقه با حمایت مالی اسکات و همسرش ، دن جویت ، و همچنین چارلز و لین شوسترمن نیکوکارهای خانوادگی پیش می رود  و این چالش « اولین مسابقه با محوریت جنسیت و برابری در ایالات متحده با جایزه ای به این بزرگی و فرصتی برای سرمایه گذاری و توانمندسازی زنان رهبر» عنوان شد.           

چهار برنده مسابقه-که از بین 550 متقاضی انتخاب شدند-روش های مختلف خلاقانه ای را برای توانمندسازی و بهبود زندگی زنان و افراد ناسازگار جنسیتی در ایالات متحده پیشنهاد کردند. ایده آن ها شامل ایجاد زیرساخت های مورد حمایت عمومی برای مراقبت از کودکان و سایر اشکال می شوند.

مراقبت ها شامل ایجاد آموزش برای زنان علاقمند به مشاغل توسعه نرم افزار ؛ تسریع مسیر زنان جوان از طریق دانشگاه و مشاغل اولیه آنها ؛ و مشاغل تأثیرگذار متعلق به مادران بومی است.                             

بسیاری از این موضوعات با توجه به تأثیر گسترده همه گیری کووید -19 بر زنان ، که به گفته کارشناسان برابری جنسیتی را سال ها به عقب برگرداند ، اهمیت ویژه ای یافته است. برنده هر بخش 10 میلیون دلار برای پروژه های خود دریافت می کند.

فرانس گیتس و اسکات ، که قبلاً به ترتیب با بیل گیتس و جف بزوس ، بنیانگذار فناوری ساکن سیاتل ازدواج کرده بودند ، در زمینه نیکوکاری معروف شده اند. هر دو زن ، که از ثروتمندترین افراد جهان هستند ، The Giving Pledge را امضا کرده اند و قول داده اند که بیشتر ثروت خود را در طول عمر برای امور خیریه و نیکوکاری واگذار کنند.

این دو در طلاق خود توانستند ثروت زیادی را بدست آوردند اما این ثروت را در راه کمک و حمایت زنان هزینه می کنند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید