بنیانگذار آمازون؛ ثروتمندترین فرد تاریخ

ثروت جف‌بزوس از مرز 200میلیارد دلار گذشت/ثروت‌عظیم بعد از طلاقِ‌گران

کدخبر: ۳۶۷۰۵۴
با افزایش قیمت سهام شرکت آمازون بار دیگر ارزش خالص دارایی های جف بزوس، بنیانگذار و مدیر این شرکت، برای بار دیگر از مرز 200 میلیارد دلار نیز گذشت.
ثروت جف‌بزوس از مرز 200میلیارد دلار گذشت/ثروت‌عظیم بعد از طلاقِ‌گران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فوربس، ثروت جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان اکنون بار دیگر بیش از 200 میلیارد دلار ارزش دارد. مالک شرکت آمازون در سال جاری میلادی و پس از شیوع کرونا تقریبا ثروت خود را دو برابر کرده است و با اختلافی بسیار زیاد نسبت به نفر دوم این لیست، یعنی بیل گیتس - بنیانگذار شرکت مایکروسافت - ثروتمندترین فرد تاریخ جهان است.

Jeff_Bezos_AmazonBLOG_IMAGE_800-wide1

آمازون بار دیگر بزوس را 200 میلیاردی کرد

در ماه آگوست سال جاری جف بزوس به اولین ثروتمند جهان در تاریخ تبدیل شد که ارزش ثروت او بیش از 200 میلیارد دلار بود، اما خیلی زود با کاهش ارزش سهام شرکت آمازون میزان ثروت او نیز با کاهش رو به رو شد و از 200 میلیارد دلار پایین آمد. حالا تحت تاثیر رویداد پرایم دی (Prime Day) آمازون، بار دیگر قیمت سهام این ابر شرکت خرده فروشی در بورس رشد کرد و بزوس را بار دیگر به تنها فرد در جهان با ثروتی بیش از 200 میلیارد دلار تبدیل کرد.

روز دوشنبه سهام شرکت آمازون، که بزوس در سال 1994 آن را تاسیس کرد و در حال حاضر نیز به عنوان مدیر ارشد اجرایی هدایت آن را بر عهده دارد، 4.75 درصد افزایش یافت. این رشد سهام منجر به افزایش چشمگیر ارزش خالص دارایی های بزوس شد و با افزایش 8.5 میلیارد دلاری در یک روز، به 201.6 میلیارد دلار رسید.

مالکیت بیش از 11 درصد سهام شرکت آمازون که ارزش بازاری معادل 1.7 تریلیون دلار دارد در اختیار جف بزوس است. از آنجا که او مالک چنین درصد بزرگی از سهام این شرکت عظیم است، حتی حرکت های ناچیز در قیمت سهام آمازون می‌تواند میلیاردها دلار ثروت خالص او را کم یا زیاد کند.


>>>این مطلب را هم بخوانید؛

 تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا


هیجان‌های پیرامون Prime Day، رویداد فروش سالانه آمازون، ارزش سهام این شرکت را که در طی دوران همه گیری و قرنطینه به دلیل افزایش چشمگیر خریدهای آنلاین روندی رو به رشد گرفته است به نزدیکی بالاترین رکورد خود رسید. Prime Day آمازون که امروز و فردا (13 و 14 اکتبر) برگزار می‌شود، به دلیل تبعات ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-19 ماه ها به تاخیر افتاده بود.

ثضص

ثروت عظیم بزوس با وجود طلاق تاریخی

ارزش خالص دارایی‌های جف بزوس در اول ژانویه سال جاری حدود 115 میلیارد دلار بود و او ثروت عظیم خود را امسال تقریبا به میزان دو برابر افزایش داد. سهام ثروتمندترین فرد جهان در آمازون بیش از 90 درصد از کل ثروت او را تشکیل می‌دهد. البته او در کنار بیش از 11 درصد سهام خود در آمازون، مالک روزنامه واشنگتن پست، شرکت اکتشافات فضایی Blue Origin و تعدادی سرمایه‌گذاری خصوصی دیگر از جمله در حوزه املاک و مستغلات در ایالات واشینگتن، کالیفرنیا و شهر واشینگتن .دی .سی است. ثروت خالص جف بزوس حدود 90 میلیارد دلار بیشتر از دومین فرد ثروتمند جهان یعنی بیل گیتس است که در حال حاضر 118 میلیارد دلار ارزش دارد.

علاوه بر این ، اگر گران‌ترین طلاق تاریخ نبود، جف بزوس در همان اوایل سال 2020 از مرز 200 میلیارد دلار می‌گذشت. در ماه جولای 2019، او به ازدواج 25 ساله خود با مک‌کنزی اسکات پایان داد و یک چهارم از سهم خود در شرکت آمازون را به همسر سابقش داد که در حال حاضر تخمین زده می‌شود مالکیت 3.8 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. اسکات با همین میزان مالکیت از سهام آمازون تقریبا 30 میلیارد دلار ثروتمندتر از ابتدای سال جاری است.

ezgif.com-webp-to-jpg(1)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید