بیزنس‌اینسایدر گزارش داد؛

رکورد تاریخی مالک آمازون در میزان افزایش ثروت

کدخبر: ۳۵۱۰۰۶
اقتصادنیوز: براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، جف بزوس به رکورد بالاترین میزان افزایش دارایی در یک روز دست یافته است. ارزش دارایی های جف بزوس در روز دوشنبه به میزان بی سابقه ای و به مقدار 13 میلیارد دلار رشد یافت.
رکورد تاریخی مالک آمازون در میزان افزایش ثروت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بیزنس اینسایدر، دارایی جف بزوس، مالک آمازون در روز دوشنبه 13 میلیارد دلار افرایش پیدا کرد. این مقدار بالاترین میزان افزایش دارایی بزوس در یک روز است. براساس گزارش بلومبرگ، در حالی که اقتصاد آمریکا به دلیل همه گیری کرونا افت پیدا کرده است، بنیانگذار آمازون در سال جاری 74 میلیارد دلار سود کسب آورده است. براساس شاخص میلیاردهای بلومبرگ، ارزش دارایی های بزوس 189.3 میلیارد دلار است.

بزوس آمازون را در سال 1995 تاسیس کرد و این شرکت در حال حاضر یکی از گرانبها ترین و قدرتمندترین شرکت های جهان است.  براساس پیش بینی بیزنس اینسایدر، بزوس تا سال 2026 به اولین تریلیونر جهان تبدیل خواهد شد.

با این حال، بزوس تنها میلیاردی نیست که در طول همه گیری شاهد رشد ثروت خود بوده است. تحلیل های تازه توسط انستیتوی مطالعات سیاست و اداره مالیات آمریکا نشان می دهد که دارایی 600 میلیاردر آمریکایی از آغاز همه گیری تاکنون به طور متوسط 42 میلیارد دلار در هفته رشد داشته است.

بزوس ۵۶ ساله حتی با وجود مجبور شدن به واگذاری بخشی از سهام شرکت‌آمازون به همسر سابقش، بزرگ‌ترین سهامدار شرکت آمازون با ۱۲ درصد کل سهام باقی مانده است. او علاوه بر آمازون مالک شرکت فضایی "بلو اورجین است که ارزش سهام آن در بازار حدود ۶.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در حال حاضر آمازون یکی از پنج شرکتی در جهان است که بالای یک تریلیون دلار ارزش دارند.

مک کینزی بزوس، همسر سابق که مالک چهار درصد کل سهام آمازون است اکنون با ۶۰.۳ میلیارد دلار به عنوان دومین زن ثروتمند در جهان محسوب می شود. وی اخیرا بخشی از سهام در اختیار خود را فروخته بود.

انتظار می رود جف بزوس به زودی به نخستین فردی در جهان تبدیل شود که ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد. بیشترین رکورد از دست رفتن ثروت روزانه وی نیز مربوط به اواسط مارس امسال بوده که به دنبال ریزش وال استریت، هفت میلیارد دلار از ثروت خود را طی یک روز از دست داد. 

در سال های اخیر تمایل مصرف کنندگان برای خرید اینترنتی نسبت به قبل به شدت افزایش یافته و همین عامل نیز باعث افزایش قیمت سهام شرکت آمازون در بورس ها شده است. این مساله به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا قابل مشاهده است که شرکت آمازون برای پاسخگویی به نیاز رو به افزایش متقاضیان خود اعلام کرد قصد استخدام ۷۵ هزار نیروی جدید را دارد.

مترجم: گیسو جعفری

جف بزوس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید