زندگی در مریخ فقط یک رویا نیست

کدخبر: ۵۶۸۶۰۹
به زودی "اسپیس‌ایکس" موشک استارشیپ را از بوکا چیکا به مدار زمین پرتاب خواهد کرد. ایلان ماسک قبل‌تر گفته بود، این شرکت آماده پرتاب در هفته سوم آوریل است.
زندگی در مریخ فقط یک رویا نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، شرکت اسپیس‌ایکس مجوز انجام اولین پرواز مداری موشک استارشیپ را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) دریافت کرد.

رویای زندگی در مریخ محقق می‌شود؟

اسپیس ایکس در ژوئن 2002 توسط ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا تاسیس شد. ماسک با سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری حاصل از پروژه‌های قبلی خود اسپیس ایکس را تأسیس کرد و به‌صورت هم‌زمان عنوان مدیر ارشد اجرایی (CEO) و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO) این شرکت را در اختیار دارد.

در بیانیه FAA آمده است: «اداره هوانوردی فدرال پس از یک ارزیابی جامع برای مجوزها به این نتیجه رسید که اسپیس‌ایکس تمام پیش‌نیازهای ایمنی، زیست‌محیطی، اصولی، باری، یکپارچگی محیط فضایی و مسئولیت‌های مالی را رعایت کرده است.»

آخرین مانع برداشته شد

بنا به گزارش اکوایران، دریافت این مجوز آخرین مانع قانونی پیش روی اسپیس‌ایکس بود. شرکت اسپیس‌ایکس سال‌هاست در حال توسعه سیستم پرتاب استارشیپ خود در شهر کوچک "بوکا چیکا" در ایالت تگزاس است.

اسپیس‌ایکس در وب‌سایت خود هیچ پیش‌بینی خاصی درباره سرانجام این آزمایش نداشته است. بیشتر به‌نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش برای گردآوری حداکثر اطلاعات ممکن از این مأموریت است تا درصورت بروز مشکل بتواند در آزمایش‌های بعدی از این اطلاعات استفاده کند.

فضاپیمای استارشیپ قدرتمندترین فضاپیمای تاریخ است. این محصول پس از انجام آزمایش‌ها قادر به حمل 100 تا 150 تن بار خواهد بود.

استارشیپ کاملاً قابل استفاده مجدد است. این ویژگی می‌تواند در هزینه‌های اضافی برای  اسپیس ایکس، ناسا، ایلا ماسک، ناسا و ارتش ایالات متحده صرفه جویی کند.

رویایی که تبدیل به واقعیت می شود

در نهایت، به زودی "اسپیس‌ایکس" موشک استارشیپ را از بوکا چیکا به مدار زمین پرتاب خواهد کرد. ایلان ماسک قبل‌تر گفته بود، این شرکت آماده پرتاب در هفته سوم آوریل است.

با انجام این اتفاق بار دیگر رویای انسان برای زندگی در مریخ ممکن است به واقعیت بپیوندد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید