فاصله عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار/پژو پارس رکورد زد

کدخبر: ۳۶۲۵۷۹
بازار خودرو در حالی به پایان تابستان نزدیک می‌شود که در نیمه اول امسال تغییرات بسیاری را در اعداد خرید و فروش خودرو تجربه کرده است؛ تا جایی که در برخی خودروهای داخلی شاهد رشد بیش از ۵۰ میلیون تومانی قیمت بوده‌ایم.
فاصله عجیب قیمت خودرو از کارخانه تا بازار/پژو پارس رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین: فعالان بازار خودرو، عواملی همچون افزایش نرخ ارز، عدم تولید برخی خودروها و یا عرضه مناسب از سوی خودروسازان را دلیل افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو می‌دانند.

در این میان، افزایش قیمت‌ها باعث شده که شکاف قیمتی میان کارخانه و بازار زیاد شود؛ اگرچه در سال جاری خودروسازان اقدام به افزایش قیمت هم کرده‌اند.

گزارش میدانی خبرگزاری خبرآنلاین نشان می‌دهد که در حال حاضر پژو۴۰۵ بنزینی در بازار ۱۸۱ میلیون تومان است؛ این در حالی است که این خودرو در کارخانه ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین پژوپارس سال در بازار ۱۸۷ میلیون تومان قیمت دارد، اما کارخانه قیمت آن را ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در بازار ۱۹۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۴۷ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس ۱۷۳ میلیون تومان، سمند سورن ۲۱۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷I دستی ۲۷۵ میلیون تومان است. این در حالی است که پژو۲۰۶ تیپ۲ در کارخانه ۹۰ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۰۳ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، سمند ال‌ایکس ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سمند سورن ۱۰۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷I دستی ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است.

در میان محصولات سایپا، در بازار خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۹۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۲ با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. تیبا ایکس۲۳۱ نیز در بازار ۱۱۹ میلیون تومان، تیبا۲ حدود ۱۳۵ میلیون تومان، ساینا ۱۳۹ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای تیبا ایکس۲۳۱ حدود ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا۲ حدود ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ساینا ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و کوییک دنده‌ای ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید