بورس به صدر جدول بازدهی بازگشت

فصل احتیاط سکه، شتاب حرکتی دلار + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۶۳۱۷۴
اقتصادنیوز: خبری از ثبات در بازار دلار نیست. در حالی که بسیاری از فعالان انتظار داشتند، اسکناس آمریکایی امروز با افت مواجه شود، نوسان گیران با استفاده از محرک های بیرونی، قیمت را به کانال 28 هزار تومانی بردند.
فصل احتیاط سکه، شتاب حرکتی دلار + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز منظور از محرک های بیرونی، تحریکات معامله گران بازار هرات افغانستان و رشد نرخ حواله درهم در بازار امارات بود. در فضای پرالتهاب بازار ارز، سکه آرامش و بی تفاوتی خاصی داشت و در نهایت هم نسبت به سطوح قیمتی روز سه شنبه، تغییر خاصی نکرد. سکه از یک سو تحت فشار طلای جهانی بود و از سوی دیگر، به واسطه کانال شکنی دلار تحریک می شد که به سوی قیمت های بالاتر حرکت کند. واکنش سکه به رفتار متناقض دو متغیر بنیادی، خنثی بود و این فلز گران بها عمدتا در دامنه 13 میلیون و 200 تا 13 مییلون و 300 هزار تومان حرکت کرد. در روز نوسانی دلار و آرامش نسبی سکه، شاخص کل بورس به صدر جدول بازدهی رفت. شاخص کل بورس امروز 1.9درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

دلار از سکه سبقت گرفت

در دومین روز مهرماه، دلار برای دومین روز متوالی رشد بیشتری را نسبت به بازار سکه تجربه کرد. شاخص ارزی امروز به بالای کانال 28 هزار تومانی رفت و به همین واسطه نزدیک به یک درصد بازدهی روزانه را به ثبت رساند. این در حالی بود که سکه امامی روی عدد 13 میلیون و 235 هزار تومان قرار گرفت که نزدیک به 3 دهم رشد را نسبت به روز قبل نشان می داد. دلار در روز اول مهرماه هم رشد بیشتری را نسبت به سکه امامی تجربه کرده بود. با توجه به روند این دو روز می توان گفت که در حالی  که حرکت افزایشی دلار شتاب گرفته است، فصل احتیاط در بازار سکه آغاز شده  است.

چرا سکه‌بازان محتاط شدند

دو متغیر دست به دست هم داده اند که نوسانات بازار سکه محدودتر شود؛ اولی ریزش بهای اونس در بازارهای جهانی و دیگری حبابی که در قیمت بازاری سکه امامی وجود دارد.به گفته برخی فعالان، ریزش طلای جهانی به زیر هزار و 900 دلار برای بسیاری از سکه بازان نشان از احتمال افت بیشتر اونس می داد؛ در نتیجه تمایل آن ها برای خرید سکه ر ا کاهش می داد. در کنار این، ارزش قیمتی بازاری سکه حدود 700 هزار تومان با ارزش ذاتی آن فاصله دارد و این مساله ریسک خرید را برای سکه بازان بالا می‌برد.

با این حال، برخی فعالان عنوان می کنند، در صورتی که افزایش قیمت دلار ادامه پیدا کند و سکه بازان از رشد این متغیر بنیادی اطمینان بیشتری کسب کنند، بی توجه به روند اونس، خریدهای سکه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • جدول نوسانات سکه و ارز 2 مهر 99
  • روند بهای در هم دوم مهر 99
  • روند بهای دلار دوم مهر 99
  • روند بهای سکه دوم مهر 99
  • نمودار بازدهی بازارها دوم مهر
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید