جزئیات معاملات عملیات بازار باز در 2 مهرماه

کدخبر: ۳۶۳۱۸۵
بانک مرکزی در هفته جاری هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف بانک‌ها دریافت نکرده که این امر نشان‌دهنده کفایت میزان نقدینگی در بازار بین‌بانکی است.
جزئیات معاملات عملیات بازار باز در 2 مهرماه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت نیوز: پیرو اطلاعیه روز دوشنبه 31 شهریورماه 1399 در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف بانک‌ها دریافت نکرده است. عدم ارسال سفارش فروش اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها نشان‌دهنده کفایت میزان نقدینگی در بازار بین‌بانکی است.

ذکر این نکته ضروری است که بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می‌کند.

موضع این بانک (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد.

متعاقب اطلاعیه یاد شده، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید