اقتصاد جهانی امسال کوچک خواهد شد

کدخبر: ۳۶۳۹۷۴
وزارت توسعه و امور اقتصادی روسیه پیش بینی کرد اقتصاد جهانی امسال حدود ۴.۵ درصد کوچک خواهد شد.
اقتصاد جهانی امسال کوچک خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت توسعه و امور اقتصادی روسیه در گزارشی پیش بینی کرد پیامدهای کرونا بر روی اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند و امسال نیز متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان منفی چهار تا ۴.۵ درصد باشد. طبق این گزارش، روند شیوع کرونا در بسیاری از کشورها در مقایسه با هفته های قبل بدتر شده است و این مساله می تواند دولت ها را وادار به اعمال مجدد قرنطینه و ممنوعیت های رفت و آمدی کند. 

به گفته این نهاد روسی، بخش های گردشگری، حمل و نقل هوایی، تفریح و سرگرمی و هتلداری بیش از هر بخش دیگری از شیوع کرونا صدمه دیده اند و در این شرایط انتظار می رود رشد اقتصادی به منفی چهار تا ۴.۵ درصد کاهش پیدا کند. 

در حل حاضر بخش بزرگی از کارکنان شرکت ها در کشورهای مختلف به صورت دورکار مشغول به کار هستند و ممکن است این شکل کار با توجه به نبود سابقه قبلی باعث کاهش بهره وری و رفتار حرفه ای شود. به گفته وزارت توسعه و امور اقتصادی روسیه یکی از اولویت های مهم برای کشورها در حال حاضر باید افزایش بهره وری کارکنان از شیوه های مختلف نظیر آموزش های مربوطه باشد. 

پیش از این سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرده بود متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان تا پایان امسال به منفی شش درصد برسد که این وضعیت در صورت بروز موج دوم بدتر نیز خواهد شد و در این سناریو اقتصاد جهانی احتمالا ۷.۶ درصد کوچک تر خواهد شد.

لاورنس بونه- کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه چشم اندازی دراماتیک در انتظار اقتصاد جهان است افزود: ممکن است شاهد موج دم کرونا باشیم یا نباشیم اما در هر دو سناریو، یک چیز مشخص است و آن هم اینکه استانداردهای زندگی به نسبت سال قبل به میزان محسوسی افت کرده است و بسیاری از کشورها با رشد اقتصادی دو رقمی منفی مواجهند که در طول تاریخ آن ها بی سابقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید