واگذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان سهام

کدخبر: ۳۶۴۱۴۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۳ هزار میلیارد تومان سهام واگذار و ۹۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده است.
واگذاری  ۳۳ هزار میلیارد تومان سهام

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: فرهاد دژپسند دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص کسری بودجه دولت در شش ماهه اول سال جاری به دلیل تحقق نیافتن پیش بینی در برخی حوزه ها مانند نفت، اظهار داشت: برخی نگرانی ها برای منتهی شدن کسری بودجه به افزایش مالیات ها یا استقراض دولت از بانک مرکزی وجود داشت که با تدابیر دولت در نیمه نخست سال جاری توانستیم بسته تحقق منابع را از محل فروش اوراق و واگذاری‌های سهام شرکت ها و دارایی های دولتی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه دولت امسال از نظر درآمد ناشی از واگذاری ها عملکرد بسیار درخشانی داشته است، تاکید کرد: در همین مدت حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان واگذاری سهام صورت گرفته  که رقم قابل توجهی محسوب می شود .

وی افزود: در مورد اوراق نیز حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده و تلاش کردیم اگر هم کسری وجود دارد منتهی به افزایش تورم نشود.

به گفته وزیر امور اقتصاد و  دارایی، با وجود تمام سختی ها در ۷ سال گذشته دولت از بانک مرکزی اسقراض نکرده و در سال جاری نیز برنامه ای برای این کار را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید