سکه منتظر ورود اونس به کانال 1900 است

واکنش احتمالی بازار ارز به جنگ اول ترامپ و بایدن

کدخبر: ۳۶۴۴۴۷
جدال اول ترامپ و بایدن با پیروزی نامزد دموکرات‌ها یعنی جو بایدن همراه شد. این خبر برای بازار ارز می‌تواند به معنی افول انتظارات منفی باشد. اما حداقل بازار هرات امروز را خنثی آغاز کرد و شاید منتظر بازار تهران است.
واکنش احتمالی بازار ارز به جنگ اول ترامپ و بایدن

به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌آید بازار ارز به دنبال پیروزی ترامپ است، چرا که با پیروزی ترامپ نرخ‌ها مسیر صعودی را طی خواهند کرد. پیش‌بینی‌ها بر این است که انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آتی، همان خبر بنیادی است که بازار برای ریزش نیاز دارد. بسیاری از تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که قیمت دلار به سقف میان‌مدت خود رسیده و نیاز به اصلاح دارد. تلقی آنها از روی نمودارها این است که یک خبر بنیادی مثبت در روزها و هفته‌های آتی از راه می‌رسد و پیش‌بینی آنها را عملی می‌کند. 

برگزاری مناظره اول بین دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، دست بالا را به کاهشی‌های بازار ارز داد. چرا که برنده جدال اول، بایدن بود. بر این اساس انتظار می‌رود که با مقداری تاخیر، بازار ارز واکنش نشان دهد. با اینحال بازار هرات صبح را خنثی و حتی اندکی میل به افزایش آغاز کرد. البته سردرگمی در بازار هرات با توجه به عمق کم بازار می‌تواند قابل توجیه باشد، در نتیجه به نظر می‌آید واکنش اول را امروز باید بازار تهران نشان دهد. هر چند اگر حباب سکه، اجازه تخفیف انتظارات را به بازار ارز بدهد. 

برداشت آزاد سکه از دلار

سکه 14 میلیون تومانی یعنی اونس 1900 دلاری با دلار حداقل 31 هزار تومانی پیوند خورده است. اما آیا می‌توان این پیوند را رسمی تلقی کرد؟ سکه در طول یک ماه اخیر، همواره دارای حباب مثبت بوده و این حباب مثبت بین 700 تا یک میلیون و 100 هزار تومان متغیر بوده است. اما مسئله دیگر این است که سکه، قیمت دلار را با خود به دوش کشیده است و از سربالایی بالا برده است. البته افزایش قیمت دلار و رسیدن به خط مرزی 30 هزار تومان، به این معنا نیست که دلاربازان، تنها به بازار سکه نگاه کرده‌اند. بلکه در دلار، مشکلات سمت عرضه با چاشنی انتظارات شدیدا منفی نقش غالب را بازی کرده است. اما احتمالا معامله‌گران دلار نیز با جمع و ضرب قیمت سکه احتمالا به این نتیجه رسیدند که دلار باید در کوتاه مدت حباب سکه را پر کند و همین مسئله بر عطش انتظارات دمیده است. 

  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید